השחקן מת'יו פרי, שזכור בעיקר כמי ששיחק את צ'נדלר בסדרה "חברים", הלך לעולמו בגיל 54, כך דווח הלילה (בין שבת לראשון) בארצות הברית. על פי הדיווח, השחקן ככל הנראה טבע בג'קוזי בביתו שבלוס אנג'לס לאחר שחווה דום לב. המשטרה המקומית מסרה כי לא נמצאו סמים בזירה. 

השחקן הקנדי-אמריקאי נולד ב-19 באוגוסט 1969, והיה מועמד לפרס גלובוס הזהב ולחמישה פרסי אמי. הוא מוכר כאמור בשל תפקידו כצ'נדלר בסדרה הקומית "חברים", ומסרטי "ללכת על הכל". בסדרה חברים שיחק במשך 10 עונות עד לשנת 2004, והיה מועמד כאמור לפרס אמי השחקן הראשי הטוב יותר בסדרת קומדיה לשנת 2002. הוא גם הופיע בשלל סרטים ובהם "נישואים חפוזים", "כמעט גיבורים", "צריך שלושה לטנגו" ו"מיליונר מי שמוסר ראשון". 

מת'יו פרי בסדרה חברים (צילום: Warner Bros. Television)
מת'יו פרי בסדרה חברים (צילום: Warner Bros. Television)

לאחר שהסתיימה הסדרה חברים בשנת 2004, הוא ערך את עבודת הבימוי הראשונה שלו, כשביים פרק בסדרת הקומדיה "סקראבס", ושף שיחק בפרק ואביו שיחק לצדו. שנתיים מאוחר יותר שיחק בתפקיד הראשי בסרט "מורה לחיים", והיה מועמד למספר פרסים, בהם גלובוס הזהב ופרס האמי. ב-2007, שיחק תפקיד ראשי בסרט "Numb" ובאותה שנה גם הופיע בהצגה "סטיות מיניות בשיקגו" בלונדון. עד לסוף העשור הראשון של שנות האלפיים, הספיק לשחק בסרט "שוב בן 17" ו"הציפורים של אמריקה". בשנת 2011 שיחק בסדרה "מיסטר סאנשיין" ששודרה ברשת ABC ובשנת 2012 שיחק בסדרה "תתקדם" ששודרה ברשת NBC.

גם החצי השני של העשור השני של שנות האלפיים, האירו לו פנים - ב-2016 שיחק בתפקיד ראשי במחזה  "The End of Longing"  בלונדון ובניו יורק. באותה שנה גם הופיע בסדרת ההמשך "האישה טובה", וכיכב במיני סדרה "The Kennedys: After Camelor". באוקטובר 2022, פרי פרסם ספר זיכרונות בשם "חברים, מאהבות והדבר הגדול הנורא". הוא הפך לרב מכר במצעדים של אמזון והניו יורק טיימס.

במהלך חייו הצהיר כי התמכר לוויקודין, לאחר שעבר תאונת אופנוע ים ב-1997, ובילה חודש שלם בתכנית גמילה. לאחר שעבר ירידה דרסטית במשקלו בתחילת שנות האלפיים, נכנס שוב לגמילה בפברואר 2001, לאחר שהתמכר לוויקודין, מתאדון, אמפטמינים ואלכוהול. בעבר גם חשף כי אינו זוכר שלוש שנים מהזמן ששיחק בסדרה "חברים". ב-2013 קיבל את פרס מגן ההתאוששות על פתיחת מכון גמילה באחוזה שלו לשעבר, ומכר את הבית וסגר את המכון ב-2015. מאז מאי 2021, פרי היה נקי מסמים ומאלכוהול.