האי האגדי המוזכר בכתבי אפלטון, הממוקם מעבר לעמודי הרקולס, הפך בשנות ה־40 וה־50 של המאה שעברה לציוויליזציה תת־ימית בדיונית שנבראה בין דפי החוברות של די.סי קומיקס. את הממלכה הקסומה הזאת הקים לחיים הבמאי האוסטרלי ג'יימס וואן ("לזמן את הרוע") בסרט גיבורי העל החדש מהיקום הקולנועי של די.סי. קומיקס, "אקוומן".



ג'ייסון מומואה חוזר לתפקיד ארתור קארי שגנב את ההצגה לסופרמן ב"ליגת הצדק". קארי הוא בנם של מלכת אטלנטיס האגדית (ניקול קידמן) ושל בן אנוש. מאז שנולד יועד לו התפקיד של אקוומן: המלך החוקי אך הסרבן של שבעת הימים.



כאשר קבוצה מסוכנת ואלימה של מורדים מתכננת להשתלט על העיר התת־מימית ולצאת במתקפה על עולם היבשה, אקוומן נאלץ להגן על שני העולמות ולמצוא את מקומו כשליט הימים, חרף רצונו להישאר ביבשה.



מומואה, שידוע במעגלים מסוימים כבעלה של ליסה בונה, הוא שחק־דוגמן. העובדה שנולד בהונולולו, הוואי, ניכרת היטב בלוק שלו: חתיך נפילי ושרירי הנוהג להצטלם בחולצה רטובה או בלי חולצה בכלל, עם שיער ארוך וקצוות סאן־אין או ראסטות, קעקועים וזקן. בשנים האחרונות יש לו גם צלקת בולטת באמצע הגבה, שקיבל אחרי שמישהו תקף אותו עם כוס בירה שבורה במסעדה בקליפורניה. הלוק הזה השיג לו תפקידים בסדרות כמו "סטארגייט אטלנטיס" ו"משחקי הכס".





ב־2011 נכנס החתיך המגודל לנעליו של ארנולד שוורצנגר הצעיר, כשגילם את קונאן הברברי ברימייק המודרני לסיפור המיתולוגי שאיש השרירים גילם באייטיז. הוא אומנם גדל באיווה, אך העבר ההוואיני הופך אותו, לפחות מבחינה חיצונית, לליהוק המושלם למלך אטלנטיס בעל הקלשון.



“עם יד על הלב, זה היה המסע הכי מטורף בחיים שלי", אמר מומואה כשנשאל בראיון לקידום הסרט על המסע שעבר עד להפיכתו לאקוומן. “זה התחיל כשהלכתי לאודישן לסרט ‘באטמן נגד סופרמן' בידיעה שלא אהיה באטמן, אבל מבלי לדעת מה כן אהיה, ואז הבמאי זאק סניידר אמר לי: ‘נחש איזו דמות אתה הולך לגלם'. אני אהיה אקוומן? זה קטע מטורף. ממש לא חשבתי שאגיע למקום שבו אככב בסרט משל עצמי ושאעבוד עם הבמאי ג'יימס וואן, שהוא קולנוען מדהים. ג'יימס עשה עבודה כל כך נהדרת עם הדמות הזאת ועם העולם המדהים שהוא יצר – אטלנטיס".



"זה שונה מכל מה שראיתי קודם – שבעה סוגים שונים של יצורים, הסביבות השונות בממלכה הזאת שמתחת לים והעולם שמעל לאדמה. אנחנו רואים איך שני העולמות מתקשרים זה לזה ומזיקים זה לזה. זה לא שחור ולבן. העניין הוא מי אתה, מה חשוב לך ומה המשמעות של להגן על הבית שלך. זה כל מה שרציתי לעשות עם הדמות בסרט הזה ואני מרגיש שיש לי מזל גדול. זה כבוד עצום בשבילי. אבל הדבר הכי מדהים במסע הזה הוא הילדים שלי. כשצילמתי את ‘באטמן נגד סופרמן', הם עוד לא היו בגיל המתאים. עכשיו זה מדהים לראות הכל דרך העיניים שלהם".



אישה אחרת

את מרה, מלכת אטלנטיס, אהובתו אדומת השיער של אקוומן, מגלמת בסרט אמבר הרד. “התגובה הראשונה שלי הייתה חשש", אמרה הרד בראיון לקידום הסרט. “לא כל כך התמצאתי בספרי קומיקס וסרטי גיבורי־על. משום שלא ידעתי שום דבר על הז'אנר, חשבתי שאני אמורה לצפות שהדמות שלי תהיה קריקטורה של אישה בעלת מיניות מוגזמת ומגוחכת. אבל כשהתחלתי לצלול לתוך הקומיקס של אקוומן, גיליתי שמרה היא מלכה לוחמת, חזקה באופן מדהים, שהיא שנונה ועצמאית ולגמרי גיבורת־על בזכות עצמה. אז חשבתי לעצמי: ‘גם חרב וגם כתר? דווקא מתאים לי'".