כפי שכולם יודעים – לדי.סי. קומיקס יש את וונדר וומן. ומאז שגל גדות נכנסה לנעליה של גיבורת העל האהובה, שהמבוגרים יותר זוכרים מהטלוויזיה בדמותה של לינדה קרטר, מניותיה של וונדר וומן בקרב היהודים הרקיעו שחקים. לצערם, מארוול קומיקס היו צריכים למצוא את התשובה שלהם לוונדר וומן.


ולצערם עוד יותר, עולם הקומיקס שלהם לא ממש הציע תשובה הולמת. לא הייתה להם גיבורת-על משמעותית, כריזמטית ומזוהה מספיק, שעובדת לבד ויכולה להחזיק סרט שלם, שלא לומר סדרת סרטים, על כתפיה. מכיוון שהם בכל זאת היו צריכים להוציא סרט בכיכובה של גיבורת־על, הם הלכו על קפטן מארוול. היא מעולם לא הייתה דמות כל כך חשובה או מזוהה בהיסטוריה של הקומיקס.



מחר מגיע אלינו הסרט “קפטן מארוול”, המתרחש בשנות ה־90 ומספר על הפיכתה של בחורה בלונדינית בשם קרול דנברס (ברי לארסון) לגיבורת־על. דנבר עוזבת את חייה בכדור הארץ ומצטרפת לקבוצת לחימה בין־גלקטית בשם סטארפורס, בהנהגתו של מפקדם הנערץ, יון־רוג (ג’וד לאו). לאחר תקופת אימונים מפרכת, היא מתקבלת כחברה יקרת ערך של קבוצת העילית הלוחמנית, בדיוק כאשר משימה דחופה מחזירה אותה לכדור הארץ – עליה ועל קבוצה קטנה של בני ברית בראשות ניק פיורי (סמואל ל. ג’קסון) מוטל לעצור מלחמה גלקטית בין שני גזעי חייזרים שמתכננים להשתלט על כוכב הלכת.

עלבון המרובעים

את הסרט ביימו אנה בודן וריאן פלק, צמד החתום על דרמות אינדי קטנות כמו “חצי נלסון” בכיכובו של ריאן גוסלינג, ו”מה שקורה במיסיסיפי” בכיכובו של ריאן ריינולדס. כששמותיהם פורסמו בתור במאי הסרט החדש מהיקום הקולנועי של מארוול, לא מעט גבות הורמו, וזאת אף שזאת לא הפעם הראשונה שבה מארוול מפקידים ספינה ענקית, מפוצצת באקשן ואפקטים מיוחדים, בידיהם של במאי אינדי שהתנסו עד כה רק בסרטים שיש בהם יותר דיאלוג מאשר תקציב. לדוגמה, את “ת'ור: ראגנארוק”, ביים במאי האינדי והקומיקאי הניו־זילנדי טאיקה ואיטיטי, שהיה מועמד לאוסקר על סרטו הקצר Two Cars, One Night, ו”ת'ור: ראגנארוק” היה הסרט ההוליוודי הראשון שלו. בדומה לוואיטיטי, “הפנתר השחור” היה הסרט עתיר התקציב הראשון של הבמאי ריאן קוגלר.



ובדיוק כמו שקוגלר נבחר לביים סרט על גיבור על־שחור, מארוול היו זקוקים לאישה שתביים סרט על גיבורת־על נשית. ואכן, בודן היא האישה הראשונה לביים סרט ביקום הסינמטי של מארוול. כאשר נשאלה על מחשבותיה בעניין, אמרה בראיונות לקידום הסרט: “אני מרגישה כבוד עצום בכך שנתנו לי הזדמנות לעבוד עם קבוצה מדהימה של אנשים. אחד הדברים שאני אוהבת בסרט הזה הוא שיתוף הפעולה המדהים בין הנשים”.

את קפטן מארוול / קרול דנברס מגלמת, כאמור, ברי לארסון, זוכת פרס האוסקר ופרס גלובוס הזהב לשנת 2016 לשחקנית הטובה ביותר, עבור תפקידה הראשי בסרט “החדר”. לארסון כבר הספיקה לעצבן נתח גדול מחובבי הקומיקס וסרטי הקומיקס, וגם ממבקרי הסרטים של הז’אנר, כשאמרה שהיא הייתה רוצה לראות גיוון אתני ומגדרי יותר גדול בין העיתונאים המסקרים את הסרט ומראיינים אותה עליו.

מכיוון שבאופן מסורתי גיקים לבנים הם חובבי סרטי קומיקס, לא מעט אנשים נעלבו, וההערה של לארסון – שאין לדעת אם היא ספונטנית או מתוכננת על ידי אולפני מארוול – הציתה מלחמת מינים שהסרט עצמו, לצערנו, ממש לא מצדיק.