גיבורה ראשונה: קשה לומר שבאתי אופטימי לסרט הזה. חוץ מכל הבלאגן שהתרחש באינטרנט שבועיים לפני שהוא יצא, אף אחד מהטריילרים לא עניין אותי במיוחד. אבל אני שמח להגיד שהסרט הפתיע לטובה. זהו לא הסרט הכי טוב של 'מארוול', אבל הוא גם לא מנסה להיות. "קפטן מארוול" הוא סרט "סיפור מקור" קלאסי, קליל ומרהיב וויזואלית שמאוד מזכיר את מארוול בתחילת דרכה, עם היתרונות והחסרונות שבאים עם כך.


"קפטן מארוול" היא היצירה ה-21 ביקום הקולנועי של מארוול, והראשון בכיכובה של אישה כגיבורה ראשית. את העלילה אפשר לסכם בקצרה, ברי לארסון מגלמת בסרט את "ווירז", חייזרית מזן "הקרי", הנמצאת בראש פלוגה שיוצאת למשימות שונות שמטרתן לשמור על השלום בגלקסיה ולמנוע את המלחמה מול "הסקרולים", האויבים המושבעים של הזן שלה. ווירז לא זוכרת שום דבר מעברה ולא יודעת מאיפה הגיעו הכוחות המיוחדים שלה, שהופכים אותה לחיילת הכי חזקה ומיוחדת בפלוגה שלה. במהלך משימה שהשתבשה, ווירז מגיע במקרה לכדור הארץ ונתקלת בניק פיורי הצעיר (המגולם כמו תמיד על ידי סמואל ל. ג'קסון המעולה). ביחד, הם יוצאים להרפתקה בניסיון למנוע מהסקרולים להשתלט על כדור הארץ ועל תושביו.

קפטן מארוול. צלם : פורום פילם
קפטן מארוול. צלם : פורום פילם


למרות שהעלילה נשמעת כמו עשרות סרטים שראינו בעבר, הסרט מצליח לחדש ולדלג על כל קלישאה קולנועית מעייפת. הוא מציג עלילה צבעונית וכיפית ואת אחד הסיפורים היותר מעניינים מכל סרטי מארוול.

כל השחקנים עושים עבודה מעולה. ברי לארסון זוהרת (מטפורית ומילולית) בתפקיד הראשי ואני לא יכול לדמיין מישהי אחרת משחקת את הדמות הזו. סמואל ל. ג'קסון, שמופיעה יותר בסרט הזה מסרטי מארוול אחרים בשל זמן מסך רב יותר, נותן הופעה מצוינת ואמינה והכימיה שלו עם לארסון היא אחת מהנקודות החזקות של הסרט. גם בן מנדלסון המעולה (המגלם את המנהיג של הסקרולים) מוכיח למה תמיד נותנים לו את תפקיד הנבל, תפקיד שהוא יודע לבצע הכי טוב.

כמו שציינתי, הסרט מרהיב ויזואלית. ניכר שהושקע הרבה מאמץ (וכסף כמובן) על האפקטים הוויזואליים ואני מאוד ממליץ לראות אותו ב-IMAX. העובדה שהצליחו להפוך את סמואל ל. ג'קסון בן ה-70 לבן אדם בן 30 בלי שזה יפריע בעין, רק מראה עד כמה האפקטים הקולנועיים התפתחו.

למרות זאת, הסרט לא חף מטעויות. מדובר בפריקוול (סרט המתרחש לפני סרט או סאגה כלשהי) שאמור לכאורה לחבר בין העבר של היקום הקולנועי של מארוול לבין ההווה שלו ועל הדרך לענות על כמה שאלות שהצטברו אצל מעריצי הסדרה במשך שנים. למרות שהסרט ברובו מצליח לחבר בין הנקודות השונות של הסאגה, ניתן להבחין בכמה חורים בעלילה שקצת הפריעו לי לאחר שהסרט נגמר.



אך הטעות הכי גדולה לדעתי היא הכתיבה של הדמות הראשית, של קפטן מארוול עצמה. קשה מאוד להתחבר לדמות שלה וזה לא קשור למשחק של לארסון. הדמות לא נוחלת הפסד, לא עושה טעויות וכמעט לא מתפתחת במהלך העלילה. חוץ מסצנות קצרות פה ושם בהם הדמות מראה רגש ומעוררת סימפתיה, ברוב הסרט היא לא חושפת הרבה עומק (או שלפחות, פחות עמוקה מגיבורים אחרים מאותו היקום). אך זה לא מפריע לסרט ומההנאה ממנו שכן המשחק של לארסון והכימיה שלה עם קאסט השחקנים, הכוללים אפילו חתול (שהוא גם אחד מהנקודות הטובות בסרט), מציל את הדמות ואני לא יכול לחכות לראות עוד סרטים איתה.

לסיכום, "קפטן מארוול" הוא בהחלט הפתעה. למרות כל הבאזז השלילי סביב הסרט, מארוול מוכיחה שאפילו אחרי כל כך הרבה סרטים היא עדיין מסוגלת לייצר סרט מצוין עם משחק מפתיע, סצנות אקשן מצוינות ותסריט מתוחכם שמצליח לספר סיפור מוכר בצורה שונה. אין ספק שהסרט שווה צפייה, בעיקר עבור מעריצי הסדרה והוא מהווה מנת פתיחה לקראת המנה העיקרית - "הנוקמים סוף המשחק" היוצא לאקרנים בחודש הבא. מומלץ, מומלץ ושוב, מומלץ.

הטוב הרע והמכוער:
הטוב: עלילה מעניינת ומפתיעה, קאסט שחקנים מצוין, אפקטים וויזואלים נהדרים, לא חייבים לצפות בשאר סרטי מארוול כדי להנות מהסרט.

הרע: דמות ראשית לא מפותחת מספיק, כמה חורים בעלילה.

המכוער: סקרולים. סקרולים בכל מקום.

ציון בגרות אחרי מגן: 8.5