בענפי התיירות והקולנוע מנסים להתאושש ממשבר הקורונה שהביא להשבתתם המלאה במשך למעלה מחודשיים. רשת מלונות דן הכריזה היום (ראשון) על פתיחת מלונות דן אילת ודן קיסריה ריזורט בשבועות. הם יצטרפו למלון דן תל אביב שהיה פתוח כל העת. הרשת פעלה לבצע את כל ההתאמות הנדרשות על פי ההנחיות של משרד הבריאות כך שהאורחים יוכלו לנפוש וליהנות מהמרחבים העצומים של בתי המלון, האוכל האיכותי ומחוויית השירות הטובה ביותר. 

כחלק מההתאמות שנדרשו בעקבות התו הסגול, הרשת פיתחה אפליקציה חדשנית בשם App to Dan, המיועדת לאורחי המלונות, שבעזרתה הם יוכלו לבצע פעולות שונות במהלך השהייה במלון, כולל צ'ק אין וצ'ק אאוט, פתיחת הדלת לחדרם ותשלומים שונים ללא כל מגע . האפליקציה תהיה זמינה בחלק ממלונות הרשת.

כל אורח שיגיע למלון יעבור בדיקת חום ובמידה וחום גופו יהיה מעל 37.8 מעלות הוא יועבר לאזור בדיקה נפרד ואם גם בבדיקה השנייה החום יהיה גבוה מהמותר הוא לא יוכל להיכנס למלון. בנוסף, כל אורח עם הגיעו למלון יחתום בדלפק הקבלה על הצהרה לפיה לא היו לו תסמינים כלשהם בשבועיים האחרונים ובחדר תחכה להם ערכה הכוללת מסכה וחומרי חיטוי. דיספנסרים עם חיישן ללא מגע יד יוצבו בכניסה למלון ובשטחים ציבוריים.

המלונות יגישו את האוכל בהתאם להנחיות שיאושרו על ידי משרד הבריאות ובחדרי האוכל תהיה הקפדה יתרה כך שלא ייווצרו תורים וצפיפות. בנוסף, לאורחים תהיה אפשרות נוספת לקבלת מזון דרך שירות חדרים, כי אין כל מניעה להפעלת שירות החדרים. 

בינתיים, רשת GROO  (לשעבר גרופון) הודיעה על זינוק של 1,062% בזנמרות ומכירה של למעלה מ-400 חבילות לנופש בארץ. "בימים האחרונים אנחנו מזהים ביקושים שהולכים וגוברים לנופשים בעיקר לצימרים. ציבור חיכה בקצר רוח לחופשה קצרה ובשבוע האחרון אנחנו עדים לקצב הזמנותבו בעיקר בצפון הארץ", סיפר טל אפטה, סמנכ"ל מכירות ברשת.

בתוך כך, בעקבות סגירת בתי הקולנוע, יזמה עיריית נס ציונה פתיחת דרייב-אין להקרנות סרטים, המיועד לתושבי העיר. מיזם ה"סינמה דרייב" הוקם בחניון האצטדיון העירוני בנס ציונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. להקרנת הבכורה הגיעו כ-100 כלי רכב עם משפחות, שצפו בסרט "אי.ט" שהוקרן על גבי מסך ענק.

המשפחות הביאו איתם מהבית פופקורן וחטיפים, אחר ועל פי הנחיות משרד הבריאות לא ניתן היה למכור אוכל במקום. כל משפחה קיבלה ישירות לרכב אוזניות שחוטאו ונארזו ובנוסף, מערכת הגברה דרכה ניתן היה להאזין מחלונות הרכב. בעיריית נס ציונה הודיעו שהפעלת הדרייב-אין תימשך וההקרנה הבאה תהיה ביום חמישי, של הסרט "בחזרה לעתיד". מחיר הכנסה יעמוד על 30 שקל לזוג ו-50 שקל לרכב משפחתי.