הבמאי הישראלי נדב לפיד זכה הערב (שבת) בפסטיבל הסרטים קאן בפרס השלישי בחשיבותו פרס חבר השופטים על סרטו "הברך", המתאר את חייו של במאי קולנוע שמגיע לערבה הנידחת, ונאלץ להתמודד עם משבר מות אמו, בצד לחצים מדכאים של בירוקרטיה וממשל המאיימים להגביל את חירותו האומנותית.

לפיד הודה למי שאיפשרו את הפקת הסרט, וציין כי עבורו – הסרט משמעותי מאוד, והוא שמח כי גם השופטים מצאו אותו ככזה. הוא פנה ליו"ר חבר השופטים, הבמאי ספייק לי, וסיפר לו שאמו המנוחה, שכתבה את התסריט ונפטרה במהלך הצילומים, היתה מעריצה של סרטיו.

הוא זכה בפרס במשותף עם הבמאי התאילנדי אפיצ'טפונג ויראסתקול, אבל המארגנים הדפיסו רק תעודה אחת – כך שהשניים נאלצו לאחוז יחדיו במסמך שעבר מיד ליד. המנחה הבטיחה שהפרס יגיע בהמשך ללפיד, שיצא מבידוד לאחר שהיה במגע עם חולה קורונה מאומת. 

בפרס דקל הזהב זכה במפתיע  סרט האימים "טיטאן" של הבמאית הצרפתייה ג'וליה דוקורנאו, המספר על אב שמחפש את בנו שנעלם בנסיבות מסתוריות לפני שנים. הצילומים הקשים הנכללים בסרט גרמו לחלק מהקהל לעזוב את ההקרנה, ואף נרשמו מספר מקרי התעלפויות.

גם הפרס הגדול של חבר השופטים, הפרס השני בחשיבותו בטקס, התחלק בין שני סרטים – הסרט "גיבור" של הבמאי האיראני אסגאר פרהאדי, ו"מחלקה מספר 6" הסיני. פרהאדי אמר כי השינוי בארצו – יתחיל באמצעות התרבות. 

הטקס היה מבולבל מאוד, זאת בראש ובראשונה באשמתו של ראש חבר השופטים, שכמעט וחשף את הפרס הגדול כבר בתחילת האירוע, וגם אחר כך לא הבין שעליו רק להודיע באיזה פרס מדובר כדי שהכוכב או הכוכבת שהוזמנו לשם כך יציגו את הפרס. במהלך הערב הוא התאפק שלא לחשוף שמות של זוכים בטקס, ובסופו של דבר הניח לשחקנית שרון סטון להכריז על הזוכה הגדול.

פסטיבל קאן נערך השנה תחת אילוצי הקורונה, לאחר שהמהדורה הקודמת בוטלה, ומספר המשתתפים והעיתונאים היה נמוך בהרבה מבעבר, אבל מבחר הסרטים שהוצג היה גדול.