פסטיבל הקולנוע ירושלים ייפתח ב-24 לאוגוסט בהקרנה חגיגית בבריכת הסולטן של סרט האנימציה החדש של הבמאי הישראלי ארי פולמן, "איפה אנה פרנק?" שמעבד את היומן של הנערה אנה פרנק. הסרט שנחשב פרויקט חייו של פולמן שעליו עמל שמונה שנים, הוקרן לפני כשבועיים בבכורה עולמית בפסטיבל קאן. 

הסרט הוא עיבוד חופשי ופנטסטי של היומן המקורי של אנה פרנק. הסרט עוקב אחר קיטי, החברה הדמיונית של אנה פרנק, זאת שאנה הקדישה לה את היומן כולו, כשהיא מתעוררת בוקר אחד בעתיד הקרוב, בבית אנה פרנק באמסטרדם, ואינה יודעת שלמעלה מ-75 שנה חלפו מאז הסתיימה המלחמה. 

הסרט מלווה את קיטי במסעה אל העבר, תוך פיענוח יחסיה החבריים עם אנה פרנק, ובמסעה הנוכחי, לאורך כל אירופה, על מנת לברר מה עלה בגורלה של חברתה הקרובה, אנה.

פסטיבל ירושלים יימשך עד ה-4 בספטמבר יארח רבבות צופים מהארץ ומהעולם ויכלול הקרנה של כ-150 סרטים מ-50 מדינות המשקפים את מיטב היבול השנתי, בהם סרטים שהוקרנו וזכו בפרסים בפסטיבלים בינלאומיים מובילים בעולם, בהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ועוד.

שישה סרטים עלילתיים ושבעה סרטים תיעודיים ייקחו חלק במסגרות התחרותיות המרכזיות של הפסטיבל, לצד תחרות לקולנוע ישראלי קצר, תחרות לוידיאו ארט וקולנוע ניסיוני ותחרות יצירה צעירה (שמיועדת לתלמידי תיכון). בפסטיבל יערכו הקרנות מיוחדות לשלושה סרטים תיעודיים ויוצג עותק חדש של הסרט הקלאסי "עיניים גדולות" בבימויו ובכיכובו של אורי זוהר. הסכום הכולל של הפרסים שיחולקו בתחרויות הישראליות והבינלאומיות השנה יעמוד על כמיליון שקלים.