גבירותיי ורבותיי, סוף סוף זה הגיע. 20 שנה לאחר יציאתו לאור של "שר הטבעות: אחוות הטבעת", הסרט הכל כך מרשים הזה זכה בפעם הראשונה להיות מוקרן בטכנולוגיית ה-IMAX בישראל! וכמה שזה היה שווה את ההמתנה. חברים, האבא של כל ספרי הפנטזיה חוזר למסך הגדול, ותאמינו לי שאתם רוצים להיות שם.

עוד לפני כל היתר, ובטרם תצללו חזרה לתוך הארץ התיכונה, אל הוביטון, הכפר ברי, מורדור ומכרות מוריה, תעצרו את כל מה שאתם עושים ותלחצו על הווידאו כדי לשמוע פעם נוספת את הסאונד טראק המדהים של הסרט הזה, שעושה כבוד ענק ליצירה הגדולה ביותר של ג'ון רונלד רעואל טולקין.

הפעלתם? אז אפשר להמשיך. למי שלא מכיר (איך זה ייתכן בכלל?) הסרט הוא הראשון מתוך שלושה, המתארים את עלילות ההוביטים פרודו בגינס וסמוויז גמג'י בדרכם להשמיד את "הטבעת האחת", טבעת הכוח של אדון האופל סאורון. בדרך מצטרפים אליהם מרי ופיפין ההוביטים הבדחנים, גנדלף הקוסם (איאן מק'קלן המדהים), גימלי הגמד, ארגורן (המוכר גם "הפסען") וכמובן לגולס האלף. 

לחבורה הזו מצטרף אחד מגדולי הלוחמים של בני האדם, בורומיר, ויחד התשעה הופכים להיות "אחוות הטבעת", אשר אמורה לשמור על פרודו ולהביא אותו בחתיכה אחת למורדור כדי שיזרוק את הטבעת לתוך הר הגעש שבו נוצרה, על מנת להשמיד אותה.

וזהו. מכאן אין מה לספר את העלילה, כי אם יש סדרת סרטים אחת ששווה לראות גם אם לא קוראים את הספרים, הרי שזו טרילוגיית "שר הטבעות". יתרה מכך – אם לא הזדמן לכם לראות בקולנוע את הטרילוגיה הזו במקור, עכשיו זה הזמן להתחיל עם הסרט הראשון שיוקרן בתקופה הקרובה באולמות הקולנוע ברחבי הארץ.

מתוך ''שר הטבעות: אחוות הטבעת'' (צילום: טוליפ אינטרנטימנט)
מתוך ''שר הטבעות: אחוות הטבעת'' (צילום: טוליפ אינטרנטימנט)

ותאמינו או לא, חווית הצפייה ב-IMAX משפרת אפילו את הסרט הזה, שלעיתים נדמה שבכלל לא היה צריך שיפורים. נכון, הוא לא 100% כמו בספרים (כי בלתי אפשרי), אבל הוא נצמד עד כמה שרק אפשר ויותר מזה אי אפשר לבקש. מהרגע שהסרט מתחיל, ועד סצנת הסיום, יש לכם שעתיים ו-58 דקות של הנאה ענקית מחווית סאונד שלוקחת את הסאונד טראק (האגדי) ודואגת שגם שבוע אחרי הצפייה אתם תזמזמו את המנגינה באוטובוס, במשרד ובמקלחת.

אחת השאלות המתבקשות עבור הקרנה של סרט מלפני 20 שנה היא – האם הוא שורד את מבחן הזמן? אז בשביל תשובה כמה שיותר אובייקטיבית, לקחתי חבר מהתיכון שהודה בפניי שמעולם לא קרא את הספרים או צפה בסרטים וגרמתי לו לשבת שלוש שעות באולם ה-IMAX של יס פלאנט, כדי שיבין את גודל האירוע. הבן אדם ישב מרותק למסך. כשהסתיים הסרט ויצאנו מהאולם שאלתי אותו אם הוא מרגיש שהסרט יצא ב-2001? התשובה הייתה חד משמעית – זה לא נראה ככה. קרדיט גדול לעניין צריך לתת לבמאי פיטר ג'קסון שכבר אז השכיל להבין שאין צורך ביותר מדי עבודת מחשב אם יש את הטבע המדהים של ניו-זילנד, ודאג לצלם כמה שרק אפשר ללא אפקטים ממוחשבים.

הרבה פעמים מציינים בשיחות על "שר הטבעות" את הסרט השלישי (שיבת המלך), ששבר שיאים וזכה ב-12 פסלוני אוסקר בטקס אחד, אבל חשוב לזכור שגם "אחוות הטבעת" היה מועמד ל-13 פרסים שנתיים קודם לכן, ואף זכה בארבעה. אני לא יודע אם בהמשך יביאו את הפרקים הבאים בטרילוגיה להקרנות חוזרות בישראל, אבל גם אם לא, האפשרות לשקוע לשלוש שעות לתוך המסך הגדול, ולצלול חזרה אל העולם המופלא שכתב טולקין, שווה את הזמן שלכם.