הסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" מ־1961, בכיכובם של אודרי הפבורן וג'ורג' פפארד, נחשב לאחד הסרטים המפורסמים בתולדות הוליווד, וגם מופיע בארכיון הסרטים הלאומי בארה"ב, אולם הצופים בערוץ 5 הבריטי הופתעו כאשר גילו כי סצנות שלמות ממנו צונזרו בשל תיאורים גזעניים.

במרכז הקומדיה הרומנטית, שמבוססת על נובלה של טרומן קפוטה ואשר זכה בשני פרסי אוסקר, נמצאת מערכת היחסים בין הולי גולייטלי (הפבורן), אשת חברה צעירה מניו יורק שמחפשת גברים עשירים, לבין פול ורג'אק (פפארד), סופר מתוסכל שמתגורר בבניין הדירות שלה. דמות נוספת בסרט היא של מר יוניאושי, שכן יפני בבניין שאותו גילם מיקי רוני, שהיה מאופר עם "פנים צהובות" ושיניים בולטות.

הדימוי הקיצוני של השכן היפני עורר האשמות בגזענות לאחר שהסרט יצא לאקרנים, וגם הבמאי בלייק אדוארדס הודה בעבר כי אילו היה יכול היה משנה את הליהוק, אבל הדמות נותרה חלק מהסרט לאורך 60 שנה ולא מנעה את הכנסתו לארכיון הסרטים הלאומי. אולם ה"דיילי מייל" הבריטי דיווח כי בסוף השבוע, כאשר הסרט הוקרן בערוץ 5, התברר כי הסצנות עם מיקי רוני הועלמו לחלוטין.

ההחלטה על הסרת הקטעים עוררה תגובות ביקורתיות. "נראה שהצנזורה הופכת להיות תעשייה צומחת בבריטניה בימים אלה, אבל להסיר סצנות של דמויות מסרטים שכבר שרדו את העין הביקורתית של הצנזורים הרשמיים בעבר זה צעד אבסורדי ומסוכן", אמר הבמאי ואיש חבורת מונטי פייתון טרי גיליאם.

מנגד, לדעתו של סר ריצ'רד אייר, לשעבר המנהל של התיאטרון הלאומי הבריטי, הסרט כלל לא צריך להיות מוקרן יותר. "הוא איום, מלבד החלקים של אודרי הפבורן", התריס.