בשנת 2008 נפל דבר בעולם סרטי הקומיקס. "האביר האפל" בכיכובם של כריסטיאן בייל כברוס ויין / באטמן והית' לדג'ר בתור הג'וקר, שבר את תקרת הזכוכית של סרטי הקומיקס ונחשב מאז לא רק לסרט הקומיקס הטוב ביותר בעיני רבים, אלא לקלאסיקה בכל קנה מידה. כעת, 14 שנים לאחר מכן, אף אחד לא ציפה שסרט הבאטמן החדש יהיה "האביר האפל", אבל גם גדולי הספקנים לא יוכלו להכחיש שמדובר בסרט איכותי, שעושה הרבה כבוד לדמות של איש-העטלף.

הגלגול הנוכחי, בבימויו של מאט ריבס ובכיכובם של רוברט פטינסון (דמדומים) כבאטמן וזואי קרביץ (שקרים קטנים גדולים) כסלינה קייל מציג גרסה צעירה יותר של באטמן, שפועל בגות'האם מוכת הפשע רק כשנתיים. בגרסה הנוכחית, כמו בגרסה של בן אפלק, יוצרי הסרט חוסכים מאיתנו את סיפור המקור של באטמן ומאפשרים לדמות להתנהל בצללים כשהיא מוכנה לנקום בכל מי שמביא את הפשע לרחובות. 

במהלך הסרט, ויין יצטרך לחקור מי הוא "הרידלר", שרוצח את בכירי העיר וטוען לקונספירציה גדולה סביב הפלת אחד מראשי הפשע הגדולים של גות'האם. במקביל לחקירה הזו, ויין גם יאלץ לגלות מי באמת עומד מאחורי הרצח של הוריו ואיך זה קשור למירוץ לראשות העיר שמתנהל ברקע המרדף אחרי הרוצח המתוחכם.

נקודת האור הגדולה ביותר של "באטמן" גרסת 2022 היא הנבלים.  ג'ון טורטורו (שמגלם את ראש משפחת הפשע קרמיין פאלקון), קולין פארל (שמגלם גרסה מוקדמת למדי של הפינגווין), עושים עבודה מצוינת ומעבירים לכל אורך הסרט את התחושה שהפושעים בגות'האם השתלטו על כל אדם שחשבון הבנק שלו לא במינוס. מנגד, פול דאנו (הרידלר) מספק תצוגת משחק מיוחדת במינה ומעביר גם לצופים, וגם לבאטמן עצמו שהוא בלתי ניתן לעצירה ותמיד יודע בדיוק מה כולם מסביב עשו, עושים ועוד יעשו.

מן הצד השני, לבאטמן יש גם שני עוזרים שמשלימים את הצוות של באטמן חסר הניסיון - ג'פרי רייט הנהדר מגלם את דמותו של הבלש גורדון (בפעם הראשונה  מגלם את הדמות שחקן אפרו-אמריקאי). גורדון מגלם בסרט הנוכחי תפקיד של בלש בלבד, מה שיאפשר בסרטים הבאים לצופים לחוות את התקדמותו בסולם הדרגות, לצד התפתחותו של ברוס ויין כבאטמן. את החבורה משלימה קאטוומן (קרביץ), שלאורך הסרט הצופה חווה את המסע האישי שלה לנקמה במי שפגע בה ובמשפחתה. 

מתוך הסרט ''באטמן'' (צילום: טוליפ אנטרטיינמנט)
מתוך הסרט ''באטמן'' (צילום: טוליפ אנטרטיינמנט)

מילה טובה חייבים גם לתת לאנדי סירקיס, שמגלם את אלפרד, עוזרו הנאמן של ברוס ויין. סירקיס נותן חיים לדמות ושם אותה באור מיוחד, דווקא בסרט שמעלים כמעט לחלוטין את החלק של "ויין" ומדגיש את "באטמן". 

חיסרון אחד של הסרט הוא האורך. שעתיים ו-55 דקות הן לא פרק זמן פשוט לצפייה ולא משנה כמה הסרט טוב. בסיומו של הסרט הרגשתי שאפשר בכיף לחתוך ממנו 40 דקות וזה לא היה פוגע בו, אלא מהדק אותו ועוזר לחוות אותו בצורה שלמה יותר.

לסיכום, באטמן החדש הוא סרט ראוי, שעושה הרבה כבוד לאחת מדמויות הקומיקס הפופולאריות ביותר. התקווה הגדולה שלי היא שעוד 14 שנים אנשים ימשיכו לדבר עליו לפחות עשירית כמו שהם מדברים על האביר האפל של נולאן, כי זה לגמרי מגיע לו.