אין ספק כי בעשור האחרון מותג הקולנוע הנחשב ביותר בעולם הוא "הנוקמים" של מארוול. אך בעוד ב-MCU נכנסו כבר לפני שנתיים לשלב הרביעי של הפרויקט השאפתני, החברה המתחרה DC ממשיכה לקרטע בכל מה שקשור למסך הגדול. 

ב-DC, שראו את הצלחת "הנוקמים", ניסו לצמצם את הפער ממארוול וליהקו רשימת שחקנים מכובדת לתפקידים הראשיים של גיבורי "ליגת הצדק" (ביניהם גם גל גדות הישראלית שלנו כוונדר-וומן), אך נראה כי לא משנה מה מנסים ב-DC, הקהל פשוט מסרב להרים את המותג לרמת ההצלחה של מארוול.

גל גדות, וונדר וומן, ''ליגת הצדק'' (צילום: באדיבות גלובוס מקס)
גל גדות, וונדר וומן, ''ליגת הצדק'' (צילום: באדיבות גלובוס מקס)

זה החל עם "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", שזכה לביקורות רעות, "ליגת הצדק", התשובה הישירה לנוקמים, הגיעה מהר מדי והובילה בעיקר לרצון של המעריצים לקבל את הגרסה של זאק סניידר, שעזב את הפרויקט באמצע (הגרסה שוחררה לבסוף בשיאה של הקורונה, וזכתה לתגובות נלהבות בהרבה מהגרסה הקולנועית הראשונה).

למרות שנים של כשלונות בבניית הפרויקט, ב-DC לא ויתרו על הרעיון השפאתני וממשיכים לנסות בכל הכוח לבנות יקום קולנועי ראוי, למרות המזל הרע שפוקד את שני סרטי הדגל שלהם.

"אקווהמן- הממלכה האבודה"

סרט ההמשך בכיכובו של ג'ייסון מומואה היה אמור לצאת בדצמבר 2022, אך נדחה לאחרונה למרץ 2023. ההצלחה של הסרט הראשון (באופן יחסי) הובילה לכך שבאולפנים פתחו בהפקת הסרט השני כבר בינואר 2019, זמן קצר לאחר יציאתו של הראשון לאקרנים.

המוקש הגדול של אקווהמן התגלה בסופו של דבר כאמבר הרד, שכיכבה בסרט הראשון בתור מירה, בתפקיד הנשי הראשי בסרט. סכסוכה המשפטי של הרד עם בן זוגה לשעבר והדברים שנחשפו במהלכה, הובילה לכך ששמה של הרד נכווה קשות ובהפקה חששו שהשתתפותה בסרט תפגע בהכנסותיו. 

חשוב להגיד, בהפקת הסרט לא פיטרו את הרד וגם לא ליהקו מחדש את הדמות, היא תופיע בסרט כמתוכנן, למרות שמועות על פיטוריה לאחר שביקורות ראשוניות מקבוצות ביקורת שנחשפו לסרט הגיבו אליה בשליליות. למרות זאת, ברחבי הרשת מופיעות לא מעט שמועות בנוגע לעריכה מחודשת של הסרט, כך שזמן הופעתה יצומצם רבות (כשחלק מהשמועות אף מדברות על לא יותר מ-8 דקות זמן מסך למי שהייתה כוכבת ראשית בסרט הקודם).

''ליגת הצדק'' (צילום: באדיבות גלובוס מקס)
''ליגת הצדק'' (צילום: באדיבות גלובוס מקס)

הפלאש

חשבתם שאמבר הרד עשתה צרות לאקווהמן? בסיפורו של האיש המהיר בעולם, המעריצים מיואשים כבר שנים. הסרט שהיה אמור, על פי DC, "לשכתב מחדש את היקום הקולנועי ולהוביל לפריצתו", נתקל ביותר מדי קשיים וסיבוכים, כשלאחרונה השחקן הראשי עזרא מילר אף הסתבך בפלילים ונדמה כי כל הפרויקט נמצא בסימן שאלה אחד גדול.

רק כדי לסדר את הדברים על ציר הזמן, שמועות על הסרט החלו כבר ב-2013, הכרזה רשמית עליו הגיעה ב-2014. מילר לוהק לתפקיד הראשי של בארי אלן (הפלאש), ולאחר הופעתו ב"ליגת הצדק", היה אמור לככב בסרט משלו ב-2018.

הבמאי והתסריטאי הראשי סת גראהאם-סמית   עזב את הפרויקט ב-2016 ובמקומו הגיע ריק פאמווייווה, שעזב חודשים ספורים לאחר מכן גם הוא. ב-2017 דווח כי עלילת הסרט תשונה וכי וורנר ברודרס (האחראית הקולנעית על DC) שכרה תסריטאי חדש.

פעם אחר פעם הסרט נדחה, והצילומים החלו רק באפריל 2021 (לסרט שתוכנן ל-2018 כן?). תאריך היעד החדש של הסרט נקבע ל-4 בנובמבר 2022, על מנת להקדים את כל סרטי DC האחרים ולשכתב את היקום הקולנועי, אך במרץ הודיעה החברה כי בשל סיבות ואילוצים נוספים, הוא נדחה ליוני 2023.

נחזור למילר. הכוכב הקולנועי נוהג להסתבך לא מעט, מה שמעמיד את כל הפרויקט השאפתני במבחן. במהלך יוני מילר נעצר, לאחר ששכנה התלוננה כי איים עליה באקדח. עוד קודם לכן, לפני כשנתיים תועד מילר כשהוא מכה אישה ומטיח אותה בקרקע, והשנה הוא נעצר פעם נוספת על תקיפה אלימה של אישה בבר בהוואי. אם זה לא מספיק, מילר אף נחשד כי ניהל מערכת יחסים אסורה עם קטין, אותו אף הטיס לסט של "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" (שיצא לאקרנים לפני מספר שנים).

עזרא מילר (צילום: gettyimages)
עזרא מילר (צילום: gettyimages)

גם אם בסופו של דבר "הפלאש" יראה אור ויצא לדרך, נראה כי בוורנר-ברורדס לא ישאפו ללהק את מילר פעם נוספת ויתנו את התפקיד לשחקן אחר.