הסבר פניך לתייר. כולנו גדלנו על המשפט האלמותי הזה, מחכים ליום בו נצטרך להפוך לשגרירים של מדינת ישראל עלי אדמות ולפתוח משרד חוץ פרטי משלנו. עם כל הכבוד לחלום, ולמה שדוד בן גוריון דמיין בעוד עמידת ראש שגרתית, למדנו על בשרנו שהחיים רצופי הפתעות, ומלאים ברגעים שמצריכים מאיתנו להשאיר את העקרונות בצד הדרך.  

בדיוק בנקודה הזו אנחנו מצטרפים לנטע (נלי תגר הנפלאה), צעירה החולמת על מלון בוטיק משלה, שמקיצה משנתה כשאחד מחבריה מבקש ממנה לאסוף במקומו תיירת משדה התעופה. התיירת המדוברת היא לואיז (ג'וזפין דריי שכיכבה ב'אהבה ללילה אחד' של נטפליקס), עורכת דין מתוקתקת שהגיעה לסגור את עסקת חייה בירושלים למסע של גג יומיים וחזרה, מה שממש לא הולך לקרות אבל אשאיר אתכם במתח.

בואו נאמר שהיא ציפתה לנהג עם אוטו גדול ומסודר, כזה שיכיל את כל מזוודות הלואי ויטון שלה. בפועל, היא קיבלה את נטע במסווה של נהגת מיומנת ובמכונית מקרטעת שעשתה את העבודה, אם לא מתייחסים לבעיות הקלות במצבר. לא משהו שטיפול עשרת אלפים לא יכול לתקן. 

באותו רגע חשבה נטע, הנאבקת כמו כולנו במציאות הכלכלית, על רעיון גאוני לכל הדעות. הרי חלומה הוא להקים מלון חמוד צעד וחצי מאיפה שהכל קורה בבירה, אז למה שלא תהפוך את הצרפתייה המבוססת, בלשון המעטה, ללקוחה הראשונה? אחרי קצת שכנועים ולא מעט שקרים שישראלים בחיים לא היו קונים, מגיעה לואיז לביתה. כמה חבלי לידה מאוחר יותר, היא כבר תנסה להתחבר לאווירה החד פעמית של מחנה יהודה, שבינינו, רחוקה שנות אור מפריז המוקפדת. ודאי תשמחו לגלות שזה יהיה קל משחשבה, והטיול הזה לעיר הקודש יהפוך למסע מטורף שאף אחד לא התכונן אליו, בטח לא היא. 

אז נטע ולואיז מתחברות כמו בירה קרה ויום שישי בצהריים, ומתחילות להכיר יחד את העיר, אבל בכותל קורה דבר מוזר. לואיז פוגשת בדניאל (אנחל בונני), בחור מסתורי, ממש ליד הפתקים, שעתיד להופיע בעוד כמה הזדמנויות הקשורות לעסקה שלשמה הגיעה ארצה. לכל העלילה הסבוכה ייכנס גם אבי (מוריס כהן), ידיד קרוב של נטע שגם די מעוניין בה ולא תמיד מסתיר זאת, ויפה (בת אל מוסרי), השכנה שתנסה לעזור, ולרוב גם תצליח. בערך באמצע הסרט נגלה לראשונה מעט יותר על נטע, שעד לאותו רגע נותרה יחסית מאחורי הצללים. בגדול, קשר הרסני שהותיר אותה עם חובות מצריך ממנה שחייה די רצינית כדי לשמור את הראש מעל המים, ובנקודה הזו לואיז נכנסת לחייה, ומכתירה את עצמה כאוזן קשבת מהמקור הכי לא צפוי.  

התקדמות מוצלחת בעסקה הממולחת גוררת ערב עמוס צ'ייסרים של חבורת הבנות בשדרת הברים של מחנה, שמשנה את התמונה ללא היכר. לואיז, שהקפידה עד כה על הפאסון הצרפתי שלה, זונחת אותו במזוודות שהחרימה לה המשטרה. אל תשאלו. אגב, מכירים את המשפט על האקדח במערכה הראשונה שכנראה יגיע לקאמבק בסיבוב השלישי? אז דניאל. ואיך אומר במילים עדינות - למרות שהתיירת החביבה עלינו השאירה ארוס בבית, דניאל אפוף המסתורין יגרום לה למתוח כמה מהגבולות שלה, עד שכמעט תשכח שהציבה אותם. 

את כל מה שקורה עם חוזה הנדל"ן של לואיז אשאיר לכם לגלות לבד, וגם זה סיפור מעניין בפני עצמו, אבל מה שכן – צפויות לכם אינספור סיטואציות קורעות מצחוק, אהבות, כסאחים, סודות, שקרים במשקל, והכל במינון מדויק של אנושיות ואותנטיות שלא ישאירו אתכם אדישים. 

הרבה אמרו על הקולנוע הישראלי לאורך השנים. לא מחובר, לא מציאותי, מסרב להסתכל על מה שקורה מעבר לים. 'בוטיק פריז' בבימויו של מרקו כרמל מצליח לעשות מה שהרבה סרטים נכשלו בו – הוא משלב את המנטליות הישראלית המחוספסת והדוגרית שכולנו אוהבים להציג בגאון, ובאותה אלגנטיות גם את הניחוחות הזרים שתמיד מקבלים אצלנו פינה חמה. 

הסרט מציג חיים אמיתיים, שבין לא מעט רגעים של כיף מכילים גם ייאוש וחששות כלכליים, ומזכיר לנו כמה קשה המתח הזה בין הרצון לחיות לפי הציפיות מול תשוקות שחייבים להגשים. וכאילו זה לא מספיק, כל זה ארוז בתוך קאסט מדהים שמעביר ערימות של אמת, שלוש שפות, שתי מדינות ועיר אחת, שהיא פשוט הלוקיישן הכי יפה בעולם.