אחרי שנים שגל גדות הייתה הישראלית הבלעדית של עולם הקומיקס בייצוג הקולנועי, אתמול התבשרנו כי לא אחרת משירה האס עתידה לגלם גיבורת על כחול לבן בסרט הרביעי של "קפטן אמריקה". האס, הידועה בזכות שלל תפקידיה בקולנוע ובטלוויזיה המקומיים, תיכנס לנעליה של סברה, דמות אלמונית למדי בעולם של מארוול.

אז מי היא אותה סברה אותה נזכה לראות כולנו ב-2024? הדמות הופיעה לראשונה בשנת 1980, אז היא נלחמה בענק הירוק, לאחר שטעתה וחשבה כי הוא עוזר לטרוריסטים ערבים לפעול בישראל. עם זאת, בסופו של דבר היא מפסיקה להילחם בו לאחר שהוא חושף בפניה את עמדותיו על הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

סברה היא למעשה רות בת שרף (שם שנקבע רק לאחר הופעתה הראשונה, אז הופיעה תחת השם רות בן שרה, ככל הנראה על מנת להוות תרגום טוב יותר מהשפה העברית), מוטנטית ישראלית שנשלחה לגדול בקיבוץ מיוחד לאחר שכוחותיה הופיעו לראשונה. עם הזמן, רות גדלה והפכה להיות המוטנטית הראשונה שפועלת עבור שירות הביון הישראלי – המוסד. מלבד תפקידיה במוסד, רות שירתה גם במשטרת ישראל על מנת שיהיה לה סיפור כיסוי לחיי היום יום. 

שנתיים לאחר הופעתה הראשונה נגד הענק הירוק, סברה הופיעה פעם נוספת, כחלק מקבוצת לוחמים שהנהיג איירון-מן ב"Contest of Champions" שניהלו ביניהם הגראנדמאסטר ומוות. סברה נאלצה לשתף פעולה עם עבדול קאמאר – האביר הערבי, על אף המחלוקות ביניהם ובין מדינותיהם. לאחר מכן היא נלחמה בתנועת טרוריסטים ישראלית "ישראלים למען אנרכיה" ופעם נוספת בענק הירוק, אשר לצד גיבור על נוסף רדף אחרי ילד בשם מקס מיר, שלטענתם היה עתיד להפוך לאדולף היטלר הבא.

דמותה הופיעה פעם נוספת בשנת 1997, אז קבוצת המוטנטים X-מן נעזרה בשירותיה וביכולותיה כסוכנת מוסד על מנת לקבל מודיעיני נגד רודפיהם. לטענתה היא אף קיבלה הצעה מצ'ארלס אקסבייר, אחד המוטנטים החזקים ביותר, להצטרף לקבוצת "אקסקליבר", המקבילה הבריטית של X-מן.

בשלב מסויים, לאחר שגילתה על עברו של מגנטו, על עובדת היותו יהודי ניצול שואה ומלחמתו למען המוטנטים, היא שינתה צד וניסתה לתקוף את בית הספר של אקסבייר על מנת ללכוד את "יוסף", כפיל של מגנטו אך נטשה את הפעולה כשהבינה מי הוא באמת. לאחר מכן היא נעזרה בשירותיהם של קבוצת "אקסקליבר" כדי למנוע מהנבל לגיון להשמיד את ישראל.

בשנת 2006, בקשת העלילה "מלחמת אזרחים", סברה צידדה בטוני סטארק ואף לקחה חלק בכוח משטרתי שנועד לעצור מוטנטים וגיבורי על שלא נרשמו ברשומות הממשלה. עבור בחירתה בצד של איירון מן, ממשלת ארה"ב הסכימה לחשוף ולשתף את ישראל במידע מודיעני וטכנולוגיה, על מנת שתוכל לבצע רישום גיבורי על בעצמה.

כוחותיה של סברה: בתור מוטנטית, סברה מחזיקה בכוח, מהירות וסיבולת על כמו גם יכולת ריפוי מהירה מן הרגיל. בנוסף, היא מסוגלת להעביר אנרגיה מגופה לגוף אחר, על מנת לשמור אנשים אחרים בחיים.  בזכות הכשרתה במוסד, סברה היא גם לוחמת מיומנת בסגנון הלחימה הישראלי קרב מגע. היא מסוגלת להשתמש ולהגן נגד כל נשק אותו הצבא הישראלי מכיר ובזכות זמנה במשטרה, היא נחשבת לבלשית טובה שמתמחה באיסוף מודיעין.

סברה ידועה בעיקר בזכות מגני מפרק-היד שלה, מהם היא יכולה לייצר יריות פלזמה וגלימה שיורה נוצות משתקות. עם זאת, היא אינה מחזיקה חליפה אחידה, אלא משפרת אותה מדי תקופה עם טכנולוגיה חדשה יותר. היא אף נעזרת במתקני אנטי-גרבטיציה על מנת שתוכל לעוף במהירות.