הישג נוסף לקולנוע הישראלי: הסרט "כל הדברים שרציתי לומר" התקבל לפסטיבל הקלנוע צ׳לסי בניו יורק. זהו סרט הביכורים באורך מלא של סער ארליכמן, בכיכובם של אוהד קנולר, גילי בלום, אברהם ארנסון, אורטל בן שושן ועוד.

״כל הדברים שרציתי לומר״ מגולל את סיפורו של במאי מבוגר (אוהד קנולר), אשר לא הצליח לשחזר את ההצלחות הראשונות שלו ולקח פסק זמן ארוך מהתעשייה, ומחליט שהגיע הזמן להתמודד עם העבר, שהשפיע רבות על חייו האישיים, ולעשות עוד סרט הנוגע לאירוע דרמטי משירותו הצבאי, לפני 20 שנה.

הוא פונה ליפתח (גילי בלום), בחור צעיר שהשתחרר לפני זמן לא רב, ומבקש ממנו שיכתוב שיר אהבה לסרט שלו. יפתח עושה מילואים, עובד בעבודות מזדמנות, ומתלבט לגבי העתיד עם חבריו לצוות, עומר (עופר גרינברג), שחולם להיות שחקן, וגיא (אדם אבידן), שנשאר בצבא ומשרת כ-מ״פ.

בין לבין יש את אבא שלו (עידו דן), שמנסה לשכנע אותו להירשם ללימודים, והבחורה (אביגיל ארליכמן), שיוצאת עם לאו (אברהם ארנסון), הבחור הלא נכון.

יפתח כותב להנאתו, אז מתאים לו לכתוב שיר לסרט, אבל כשהוא מבין על מה הסרט, מתעוררים אצלו כל השדים והמחשבות שהוא מנסה להדחיק כל הזמן.

"הייתי כמעט בת 26 כשאחי הצעיר, יפתח, עלה על מסוק שהיה אמור לקחת אותו למוצב בדרום לבנון", אומרת סער ארליכמן, בימאית הסרט, אחותו של יפתח שלפוברסקי. "טיסה קצרה של מספר דקות שאף אחד לא חזר ממנה. הטיסה הזו הייתה לאסון הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל".

"החיים של 73 משפחות לאחר אותו יום שלישי, ה-4 בפברואר 1997 ב-9 בערב, השתנו בבת אחת", אמרה. "ההתמודדות עם המוות של מישהו שהיה אמור ללוות אותך כל החיים משתנה עם השנים, אבל הוא הולך איתך תמיד. בכל רגע, בכל חוויה. כשהפכתי אמא, נוסף המימד של העברת הזיכרון. לא עלה על דעתי שהילדים שלי לא יידעו דבר על הדוד שלעולם לא הכירו. אז 25 שנים אחרי אסון המסוקים, כתבתי סרט".

"זה סרט קולנוע לזכרו של יפתח, אשר גם מוטמעים בו חלק מהשירים והסיפורים שיפתח כתב בחייו הקצרים. סרט שנוגע בהרבה דברים שיפתח האמין ויישם: חברות, דבקות באמת ובדרך האישית ואהבה. ניסיתי להעביר את כל הדברים שיפתח הספיק לומר עד שנהרג באסון המסוקים והוא, כמו רוב חבריו בטיסה, רק בן 20".