טרנטינו נגד מארוול: הבמאי שנחשב לאחד הקולנוענים הגדולים בהיסטוריה של הוליווד, יצא נגד הזיכיון הקולנועי "מארוול", שסיפק בשנים האחרונות עשרות סרטי פעולה בכיכובם של גיבורי על.

בראיון האחרון של הבמאי בפודקאסט "2 דובים, מערה אחת", טרנטינו דיבר על "האובדן של כוכבי הקולנוע" וטען כי קיימת ל"מארוול-זציה של הוליווד", בכללה השחקנים כבר לא חשובים, אלא הדמויות אותן הם מגלמים.

"חלק מה-מארווליזציה של הוליווד הוא שיש לך את כל השחקנים האלה שהתפרסמו ומשחקים את הדמויות האלה", אמר טרנטינו. "אבל הם לא כוכבי קולנוע. נכון? קפטן אמריקה הוא הכוכב. או שת'ור הוא הכוכב. כלומר, אני לא האדם הראשון שאומר את זה. אני חושב שזה נאמר מיליון פעמים... אבל זה כאילו, אתה יודע, אלו דמויות הזיכיון האלה שהופכות לכוכבים".

טרנטינו גם הבהיר בראיון שהוא לא "שונא" סרטי מארוול אבל לא אוהב אותם בגלל היותם המוצר היחיד שהוליווד מעוניינת לייצר בימים אלה. "תראה, נהגתי לאסוף קומיקסים של מארוול בטירוף כשהייתי ילד", אמר טרנטינו. "אם הסרטים האלה היו יוצאים כשהייתי בשנות העשרים לחיי, הייתי לגמרי שמח ומאוד אוהב אותם. כלומר, אם הם לא יהיו הסרטים היחידים שנעשו. אם הסרטים האלה יהיו בין שאר הסרטים. אבל, אני כמעט בן 60, אז כן. לא, אני לא כל כך מתרגש מהם".

"הטענה היחידה שלי נגדם הוא שהיא שנראה כי שלו הסרטים היחידים שנוצרים", הוסיף. "והם הסרטים היחידים שנראה שיוצרים התרגשות כלשהי בקרב קהל מעריצים או אפילו עבור האולפן שמייצר אותם. זה מה שהם מתלהבים ממנו. ולכן זו רק העובדה שהם כל הייצוג של עידן הסרטים הזה כרגע. אין ממש מקום לשום דבר אחר. זו הבעיה שלי".