סרט אקשן קומי מטורף הגיע בסוף השבוע הקודם לבתי הקולנוע. משפחה עשירה ומסוכסכת חוגגת את חג המולד יחד באחוזת המשפחה, כשאר כנופייה של פושעים מסוכנים מתכננת לחטוף ולשדוד אותם. למזלה של המשפחה, סנטה קלאוס הגיע בדיוק בזמן לאחוזה בשביל להציל את המצב. קצת שיכור ועצבני, אבל יעשה הכל בשביל להחזיר את רוח החג. ד"ר אבנר שביט סיפר על הסרט לאיריס קול ב-103FM.

לא נראה מתאים לילדים
"ממש לא. קודם כל, סרט באנגלית נקרא 'לילה אלים', ובישראל הוא יוצא בשם 'מי מפחד מסנטה?', בישראל השם יותר נוצרי מהמקור האמריקאי. הסתכלתי האתר של הוט סינמה, זה כרגע הסרט הכי מצליח בישראל. היו ימים שסרט על סנטה לא היה שובר קופות, עברנו תהליך. מצד אחד הולכים ליותר הכיוון היהודי-דתי ומצד שני מקבלים יותר תרבות נוצרית". 

"הסרט כשלעצמו, נהניתי מכל שניה", הוסיף שביט. "הוא סרט אלים, יש בו סצנה שמשתמשים במפצח אגוזים לא כדי לפצח אגוזים - אלא משהו שנראה כמו, מספיק ברור? אבל בתוך הז'אנר הזה, שילוב של קומדיה שחורה, זה לא סרט מפחיד, סרט מאוד אלים, שההומור שלו מאוד קיצוני. למי שזה לא מפריע לו סצנות כאלה הסרט מאוד מהנה". 

"הסיפור, יש כאן אחוזה שמתכנסת בה משפחה עשירה ובלתי נסבלת, ואז מגיעה חבורת פושעים כדי לגנוב להם את הכסף, יש להם 30 מיליון דולר בשטרות. חבורת הפושעים הזו, התוכנית שלהם מאוד מדוקדקת, אבל הם לא לקחו בחשבון דבר אחד - סנטה קלאוס בסביבה, הוא לא סתם סנטה נחמד עם זקן אלא הוא בן אדם או יישות, לא ברור בדיוק מה הוא בסרט, לא כדאי להתעסק איתו. הוא קורע לפושעים את הצורה וכל העלילה הזו מועתקת גם מ'מת לחיות' וגם מ'שכחו אותי בבית'".

 הסרט הזה הוכיח לי את האמירה הקלישאתית שהכול מתחיל בדמויות. הדמויות כל כך טובות, הרעים אתה באמת מקווה שיהיה להם רע. סנטה אתה באמת רוצה שהוא יצליח וישרוד את הקרב מול הכנופייה. הסרט מצליח לגרום לנו לאכפתיות למה שאנחנו רואים על המסך. חוץ מזה, הוא עשוי מאוד טוב. הסרט מוכיח שלא צריך בהכרח כוכבים, הסרט מצליח יותר מסרטים שיש בהם הרבה כוכבים. זה לא סרט שצריך כוכבים, זה סרט שמסתפק בסיפור ובאלימות. דבר אחר, הוא משלב בין הרבה דברים. הוא גם מותחן פעולה מאוד אלים אבל גם קומדיה שחורה, וגם למרות כל זה, למרות ההקדמה שעשינו, יש בו גם מסר מתוק, אופטימי ורוחני לגבי המשמעות של חג המולד ואמונה.

סיייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm