עם גזר דין מוות לראשם - עולי ארצות ערב הקימו את תחנת התעמולה הפוליטית שהסעירה את העולם הערבי. לכאורה זאת היתה תחנת רדיו ששידרה חדשות ושירים בערבית, אך בפועל השידורים שימשו את הממשל לתעמולה, לוחמה פסיכולוגית, שינוי דעת הקהל בארצות ערב והפעלת סוכנים דרך קודים שהושתלו בתוך השידורים. 

עד מהרה הפכו השידורים לאיום האימתני ביותר שהסעיר את שליטי העולם הערבי. והשדרנים בה כונו  על ידי תחנות הרדיו המתחרות  جوقة الدعاية دار الاذاعة الاسراىيلية  ("תזמורת התעמולה של בית השידור הישראלי").

הסרט "התזמורת" מביא לראשונה את סיפור תחנת הרדיו בית השידור הישראלי שהפכה להיות קול ישראל בערבית. עם קום המדינה ועליית היהודים מארצות ערב , היתה תחנת הרדיו כר פעילות אקטיבית ללוחמה מודיעינית ופוליטית כנגד מדינות ערב בשנות ה- 40, 50, 60.  

הסרט, שיצר וביים עופר פנחסוב (תחקיר: דודי פטימר) הוא פרי מחקר מעמיק בן מספר שנים של ליקוט ארכיונים נדירים ועדויות מגנזך המדינה שבמשך עשרות שנים נגנזו וצונזרו ועתה רואים אור לראשונה ומשנים לגמרי את הידע והתפיסה לגבי כוחה ועוצמתה של תחנת השידור ואנשי המוסד והריגול שעבדו עמה וחושפים בפרצוף גלוי את שיטות הפעולה שהרעידו את אמות הסיפין של מנהיגי העולם הערבי בשנים ההן.

 הסרט יוקרן במהלך פסטיבל דוקאביב ובהמשך גם ישודר ב-YES דוקו.

גילוי נאות: הכתב הוא תחקירן הסרט