בשבוע שעבר הושק שיתוף פעולה מטורף ראשון בין אילומניישן, הסטודיו מאחורי סדרת "המינונים", וחברת משחקי הוידיאו הידועה ביותר נינטנדו: בסרט "האחים סופר מריו". בזמן שהם מבצעים עבודת צנרת תת-קרקעית, השרברבים מברוקלין, מריו ואחיו לואיג'י, נופלים בצינור מסתורי לעולם קסום חדש. כשהאחים מופרדים, מריו יוצא למסע למצוא ולהשיב את אחיו. בעזרתו של הפטרייה טוד ואימוני קרב מהנסיכה הלוחמת והשליטה של ממלכת הפטריות – הנסיכה פיץ', מריו מקבל כוחות ומבין שכל עוד לו וללואיג'י יש זה את זה – הכול אפשרי, גם בתלת מימד. איריס קול שוחחה עם מבקר הקולנוע אבנר שביט בתוכניתה ב-103FM על הסרט המצליח.

"האחים סופר מריו הוא הסרט הכי מצליח ומדובר כרגע", אמר שביט. "השמחה גדולה בכל מקרה. מי שהכי שמח זה רואה החשבון של כל מי שמעורבים בסרט הזה. הוא הסרט הכי מצליח כרגע, הוא אחד הסרטים הכי מצליחים מאז הקורונה, העיבוד הכי מצליח אי פעם למשחק וידאו, אחד מסרטי האנימציה המצליחים בשנים האחרונות והוא כנראה יירשם בתור הסרט הכי מצליח של 2023". 

"בדיוק קראתי מחקר מאוד מעניין, יותר נכון כותרת על מחקר, שאומר שהחדשות יותר שליליות מאשר בעבר, התקשורת", הוסיף המבקר. "סיקור הטון שלו יותר שלילי. אנשים מבואסים היום יותר מפעם, ובשביל שסרט היום יצליח הוא צריך להיות כייפי מאוד. 'האחים סופר מריו' מצליח כי זה סרט כייפי מאוד, מרומם. זה סרט שגם מבוגרים רואים אותו, עם הילדים. אני חושב שגם ילדים מושפעים וגם ילדים צריכים כיף, ולא כל סרט ילדים בהכרח כיפי. הסרט מוקרן גם בארץ וגם בעולם בכל מיני גרסאות, וגם הורים רואים אותו. אני ראיתי אותו, אדם בן 39 בלי ילדים". 

"מה שמעניין לגבי המספרים הכלכליים של הסרט שהתקציב שלו יחסית נמוך, בסטנדרט של הוליווד זה פחות מהסרטים של פיקסאר", המשיך שביט. "זה לא אוואטר, אין כאן משהו שפורץ דרך באמנות הקולנוע. יש פה דמויות מצויינות, הומור משובח וממזרי ושובב, אנרגיות סוחפות ובעיקר זה סרט שבא להרים ולרומם, סרט שהמטרה המוצהרת שלו זה לעשות כיף. למה זה לא מובן מאליו? יש הרבה סרטי איכות שבאים לדכא, לחקור את הצדדים האפלים של הנפש והחברה, זה ברור, אבל יש גם הרבה סרטים מסחריים שהם אפלים ומדכדכים. זה לא מובן מאליו שמגיע סרט שיש בו אך ורק רוחות טובות, אנרגיות טובות". 

"סרט שהוא גם ויזואלית וגם פנימית כולו אור וקסם", סיכם המבקר. "האחים סופר מריו, אף אחד לא יודע מי ביים את זה, מי דובב את זה, מי האולפן שעשה את זה, זה לא מעניין אף אחד. הסיבה שהסרט עובד זה שהוא כיפי. אם הקולנוע רוצה לשרוד הוא צריך לעשות סרטים שיהיו מרוממי נפש. סרטים שבאים להוריד, כשהמצב רוח כל כך שפוף פשוט לא יעבדו. גם סרטי איכות, יכולים להמשיך להפיק סרטים איכותיים שהם לא אנימציה על שרברבים, אבל יצטרכו למצוא את הדרך שסרטי האיכות האלה יהיו כיפים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm