השינוי המרכזי ברפורמה הוא המעבר למתן דגש על הצלחה מסחרית בישראל. הניקוד לקרנות יינתן בהתאם למכירת כרטיסים, הקרנות בטלוויזיה וחשיפה רחבה בישראל, כשמשקל נמוך יותר יינתן להצלחות בפסטיבלים בינלאומיים. "ביטול הלקטורה תהפוך את הקהל הישראלי ללקטור בפועל", ציין השר בהודעתו.
הרפורמה, שגובשה במשך שנתיים, כוללת גם חיזוק הקרנות האזוריות והקטנות, שיקבלו יחד 43% מהתקציב, ותמיכה מוגברת ביוצרים מהפריפריה. יו"ר המועצה לקולנוע, שמעון אלקבץ, בירך על המהלך: "מדובר בתוספת משמעותית ודרמטית לתעשיית הקולנוע בארץ המפיחה רוח חדשה וודאות ליוצרים".
על פי התוכנית החדשה, 46% מהתקציב יופנה לקרנות הקולנוע הארציות הגדולות, בעוד הקרנות הארציות הקטנות והקרנות האזוריות יקבלו 43% מהתקציב (21.5% כל אחת). שאר התקציב יופנה לתמיכה בסרטי סטודנטים, אנימציה וביכורים.
המפיק אסף אמיר טען כי "אחוז ההצלחה שלנו עצום לעומת הוליווד או הקולנוע הצרפתי" והוסיף כי הרפורמה עלולה לפגוע בסרטים ייחודיים שזכו להצלחה. "מי היה מכיר בכלל בארץ ובכל העולם את רמה בורנשטיין החרדית אם הייתה תקפה הרפורמה הזאת? מי היה מאשר סרט כמו 'נודל' על ילד מהגרים סיני, שהביא המונים לקולנוע?", שאל. "הרפורמה הזאת רק מחזקת את הפריבילגים", סיכם.