"אני תמיד אוהב לעבוד עם במאים חדשים – אולי כי כך קל לי יותר להשפיע על הסרט". סיפר לקבוצת Los Angeles Times ב-1992. “אני מתעקש לקבל את הגרסה הסופית שבה אני יכול להראות את היצירתיות שלי".מי
ב-1981 כהן קיבל את המועמדות השנייה שלו לאוסקר לסרט תעודה על הפקת "The Yellow Star: The Persecution of the Jews in Europe - 1933-1945". הוא סיפר כי הקרנת "One Day in September" במינכן הובילה למתן פיצוי ממשלתי גרמני למשפחות הקורבנות הישראלים בפעם הראשונה. לדבריו, “המיליונים האלה היו תוצאה לוואי של הסרט שלא תוכננה מראש".
“אני תמיד אומר שתסריט טוב הוא 50% מהסרט”, אמר. “תסריט מוצק - במאי בינוני לא יכול להרוס; תסריט בינוני - במאי טוב לא יכול להציל. החשיבות העצומה שאני מייחס לפיתוח תסריט עד לשלמות היא נדירה מאוד, אפילו באירופה".