"היו עסקים כרגיל - ושעות אחר כך הגופות התגלו"
"קשה לי להתחיל לתאר את ההלם גם מעצם מותו, כי הוא היה אדם בריא ופעיל", אמר שביט בפתח השיחה. "אני עוקב במדיה החברתית אחרי הבת שלו, שהייתה זו שגילתה את הגופות, בחורה מאוד אקטיבית. וכמה שעות לפני הרצח היא העלתה פוסט על כך שהסרט החדש של אבא שלה עלה ל-VOD, והמריצה אותנו לצפות בו. היו שם עסקים כרגיל".
שביט בחר להתעכב על "אני והחבר'ה", אחת הקלאסיקות המרגשות ביותר של ריינר. "הוא אחד הסרטים הכי יפים שנעשו עם המפגש עם המוות. זה סרט שמסתיים עם אחת מהסצינות הכי קורעות לב בקולנוע כשמגלים מוות טראגי, סתמי וברוטלי", סיפר. "החיבור הזה פואטי - מי שעשה את אחד הסרטים הכי כואבים על מוות, מת בעצמו בצורה כל כך ציבורית, טראגית סתמית וברוטלית".
רצף קלאסיקות שמעט במאים חוו בתולדות הקולנוע
ד"ר שביט הדגיש כי לריינר היה רצף יוצא דופן של קלאסיקות. "מספיינל טאפ ועד בחורים טובים. הוא ביים כמה מהסרטים הכי משפיעים בתולדות הקולנוע. 'ספיינל טאפ' המציא את הז'אנר המוקומנטרי, 'הנסיכה הקסומה' הוא מהאהובים בתולדות הקולנוע, ו'כשהארי פגש את סאלי' נחשב לאחת הקומדיות הרומנטיות הכי גדולות אי פעם".
אבל מאז שנות ה-90, מעמדו של ריינר כבמאי השתנה דרמטית. "ואז הוא פשוט מפסיק לעשות סרטים גדולים. הוא ממשיך לביים, אבל הסרטים ברובם די זניחים, זה עוד משהו שלא קרה לאף במאי בהיסטוריה", סיפר שביט. "אני חושב שהרבה מהסרטים האחרונים היו לא מוערכים, והוא עשה סרטים מאוד חמודים גם בסוף דרכו".
שביט מקווה שכעת ייעשה חסד עם מורשתו המאוחרת של הבמאי. "הלוואי שעכשיו יגלו אותם ויעריכו אותם מחדש, אבל כך או כך הוא היה סיפור מאוד יוצא דופן".