האוסקר נוטש את הטלוויזיה: המהלך שיטלטל את הוליווד

אחרי עשרות שנים בטלוויזיה האמריקנית, טקס האוסקר עושה מהפך דרמטי: החל מ-2029 הוא יועבר בשידור חי ובחינם ביוטיוב. מאחורי המהלך: קריסת הרייטינג והמאבק על דור הצופים הבא

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
הכרזת המועמדויות בטקס האוסקר ה-95
הכרזת המועמדויות בטקס האוסקר ה-95 | צילום: REUTERS/Mario Anzuoni
2
גלריה

על פי דיווח של Variety, יוטיוב גברה במכרז על ABC ועל NBC יוניברסל, וחתמה על עסקה שמוערכת במאות מיליוני דולרים. מאחורי ההחלטה עומדת שאיפה ברורה: להוציא את האוסקר מגבולות המסך הטלוויזיוני ולהפוך אותו לאירוע גלובלי אמיתי, כזה שנגיש לצופים בכל העולם בלחיצת כפתור.

המהלך לא נולד בחלל ריק. בשנים האחרונות נרשמת ירידה מתמשכת בצפייה בטקס - תהליך שמשקף את המשבר הרחב יותר של הטלוויזיה הליניארית. לשם השוואה, הטקס האחרון משך כ־18.1 מיליון צופים בלבד, פחות משליש ממספר הצופים בטקס של 1998, שנחשב לשיא ההיסטורי.

יוטיוב
יוטיוב | צילום: REUTERS/Dado Ruvic

במקביל, שירותי הסטרימינג ממשיכים לצבור כוח והשפעה בתעשיית הקולנוע, מגמה שבאה לידי ביטוי גם בעסקאות ענק כמו רכישת האחים וורנר על ידי נטפליקס. יוטיוב, שמובילה כיום את טבלאות הצפייה העולמיות לפי נתוני נילסן, נתפסת בעיני האקדמיה כפלטפורמה היחידה שמסוגלת להצעיר את המותג ולהחזיר אותו למרכז השיח התרבותי.

ומה בישראל? בשנים האחרונות שודר הטקס ב-yes, וגם השנה זה המצב, אך עדיין לא ברור כיצד ישפיע המעבר ליוטיוב על הסכמי השידור המקומיים - והאם האוסקר יהפוך כאן לאירוע פתוח ונגיש לכולם, כפי שמתוכנן בעולם.

תגיות:
טלוויזיה
/
אוסקר
/
קולנוע
/
יוטיוב
/
סרט
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף