הקיום תחילה, או המהות קודם לכן. זהו ויכוח שנזרע תחילה בין שני בני הזוג. בהמשך משותפים לו עוד ועוד מעגלים של נופשים שוודים המצויים אף הם באותו אתר סקי, ושיאו מגיע בסצינות החותמות את הסרט, ובהן אוסטלונד כמו משתדל להוכיח שהוא קולנוען המודע לעצמו, ויודע גם לעצב את האירוניה של ההפוך-על-הפוך. סצינות אלה, שלא כאן המקום לפרט אותן, מדרדרות את ״כוח עליון״ לתהומות של סמליות מגוחכת, הלוקה גם בחובבנות רבה באופני העיצוב שלה. באופן פרדוקסלי דומה שדווקא סצינות מעצבנות אלה הן שהקנו ל״כוח עליון״ את תהילתו. באמריקה, למשל, מבקרי הסרטים השתוללו מעודפים של המטרת שבחים על ראשו של הבמאי השוודי.