"הריבוע": סרט נועז ומקורי או יצירה מקושקשת ולא אחידה?

המועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר שעולה היום על בארץ, הוא סאטירה שערורייתית על עולם האמנות, שכבר מעוררת מחלוקת בקרב מבקרי הקולנוע

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
הריבוע
הריבוע | צילום: יח"צ
3
גלריה

הזוכה בפרס דקל הזהב ואחד הסרטים הכי מדוברים בפסטיבל קאן האחרון הוא "הריבוע", סרטו החדש של רובן אוסטלנד, הבמאי השוודי שפרץ לזירה הבינלאומית ב־2014 עם הדרמה הקומית המפתיעה "פורס מז'ור" ("כוח עליון"). הסרט זכה בפרס צוות השופטים בפסטיבל קאן והיה מועמד לגלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר בשנת 2014. אולם, בעוד ש"פורס מז'ור" רק כמעט נכנס לרשימת המועמדויות לאוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, "הריבוע" יתחרה באותה הקטגוריה השנה.

כריסטיאן (באנג) הוא אוצר במוזיאון מכובד לאמנות מודרנית בשטוקהולם. הוא אב גרוש המסור לשתי בנותיו, איש עקרונות שנוהג ברכב חשמלי ואכפת לו מצדק חברתי. המיצג הבא במוזיאון שלו הוא "הריבוע" – יצירה שמטרתה לדחוף את הצופים בה להיות טובים אחד אל השני, להתחשב, ולהזכיר להם את מחויבותם לזולת. אבל לפעמים קשה לנו לעמוד בסטנדרטים של עצמנו, ותגובה ילדותית של כריסטיאן לגניבת הטלפון הנייד והארנק שלו מסבכת אותו ודוחפת אותו לסיטואציות מביכות. בינתיים, משרד יחסי הציבור של המוזיאון יצר קמפיין לא צפוי ל"הריבוע", ועיתונאית אמריקאית שעמה היה לו סטוץ (מוס) לא מרפה ממנו. כל זה מכניס את כריסטיאן ואת המוזיאון למשבר קיומי.

הריבוע. יח"צ
הריבוע. יח"צ | הריבוע. יח"צ
 הריבוע
הריבוע | הריבוע
תגיות:
קולנוע
/
סרטים חדשים
/
אליזבת מוס
/
הריבוע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף