פסטיבל קאן: רק שני סרטים אמריקאים הסתננו הפעם לתחרות

“מתחת לסילבר לייק”, סרטו של דיוויד רוברט מיצ’ל, ו“איש הקלאן השחור” שביים ספייק לי הוותיק, הצליחו להסתנן השנה לאירוע היוקרתי שנערך בצרפת

מאיר שניצר צילום: ללא
מתוך הסרט “מתחת לסילבר לייק"
מתוך הסרט “מתחת לסילבר לייק" | צילום: האתר הרשמי של פסטיבל קאן

לגבי “איש הקלאן השחור” של ספייק לי העניינים מורכבים מעט יותר. הקריירה הפילמאית של במאי חשוב זה, חלוץ בהנחלת התודעה השחורה בסרטים ההוליוודיים, נמשכת כבר כמעט 40 שנה, והוא עדיין לא יודע איך לספר סיפור קוהרנטי על הבד. כל סרטי לי היו בבחינת סרטי מסר ותעמולה או סרטים קריקטורליים. זהו גם השילוב הלא־מנצח בסרטו הנוכחי, המגולל מעשה בשוטר שחור מקולורדו שהצליח (בסיוע פעיל של קולגה יהודי שלו) לחדור לארגון האולטרה־גזעני, הקו־קלוקס־קלאן. סיטואציה מרתקת המתחננת למישהו שיידע איך מתרגמים אותה לסרט מתח חברתי. לי הימר על הכיוון שמגחיך את הניאו־נאצים באמריקה, ונפל במלכודת של סדרת בידור טלוויזיונית.

תגיות:
ביקורת קולנוע
/
פסטיבל קאן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף