עניין של טיימינג: לאחר חיסול שלושה בכירים בארגון הג'יהאד האסלאמי, במהלך שפתח את מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה, נראה כי עתידה של הנציגה הישראלית באירוויזיון, שצפויה להופיע הערב על הבמה הגדולה בעולם ולנסות להעפיל לגמר התחרות - עשוי להיות בסכנה.

בדקנו עם מומחי אירוויזיון ואנשים בסביבתה של קירל האם אם חוששים למיקומה של הזמרת בתחרות, בעקבות העיתוי הבעייתי של ההופעה ביום המבצע.

"זה כמעט מרגיש כמו סנריו שנתי שבזמן האירוויזיון מתחילה מתיחות ביטחונית כלשהי", אומר דניאל דונקלמן, מומחה ופרשן אירוויזיון. "ההתעסקות והחשש מהפגיעה בסיכויים שלנו בתחרות בגלל זה, הם שיח וחשש פנים-ישראלי בלבד. בבועה זה לא מורגש. די לזכור שבזמן ההפגנות על הגדר בעזה לפני חמש שנים נטע ברזילי הצליחה לנצח אירוויזיון מהמקום הראשון בהצבעת הקהל באירופה. נועה מתמודדת חזקה מאוד השנה, ונצטרך קטסטרופה קולוסלית כדי שזה ישפיע על סיכויי העלייה שלה. בטח בחצי גמר שבו שתיים מכל שלוש מדינות עולות. בקיצור - תרגיעו ותנו לנועה לגרום לכם לחייך".

"אני כרגע לא יודעת כמה הנושא מסוקר ברחבי אירופה בכלל ובמדינות המשתתפות הערב בחצי הגמר ומצביעות בפרט", אומרת מורן טרנטו-מלר, כתבת האירוויזיון של "מעריב". "אבל לעניות דעתי האפקט שישאיר השיר לאחר ההופעה ועבודת היחצ שהצוות עושה בשבוע האחרון תהיה מספיק חזקה כדי לאפשר לנועה לעלות לגמר. מראש מדובר בחצי הגמר הקשה יותר, בו מרבית השירים הטובים משתתפים ועדיין מתוך 15 שירים עולים 10 ויוניקורן הוא אחד השירים החזקים בו. ככה שגם אם תהיה איזו שהיא השפעה היא סה"כ תגרום לנו להעלות ממיקום יותר נמוך בסדר העולות, זאת אומרת במקום להיות נניח מקום שלישי היא תדורג במקום שביעי".

גיא שחר, מנהל קבוצת אירוויזיון IL בפייסבוק, המונה כ-8500 חובבי אירוויזיון: "המבצע לא ישפיע כי האזרח האירופי הממוצע בלטביה, פינלנד או אזרבייג'ן לא עושה את ההקשר הזה ולא מתמצא בכל מה שקורה אצלנו. אנחנו פינה בחדשות שלהם, לא יותר. מה גם שהקהל של האירוויזיון צעיר יותר מצופה החדשות הממוצע. קרה ב-2019 רגע לפני האירוויזיון עצמו שהיו טילים על ישראל ואף אחד לא חשב להזיז פתאום את התחרות למדינה אחרת".