אחרי חצי הגמר הראשון שהיה מעניין, מגוון ומותח, מגיע הערב חצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון. בניגוד לארוע המרגש מלפני יומיים, הפעם מצפה לנו מופע משעמם ומייגע. הנה הסקירה של הערב הזה - תהיו חזקים:

1. דנמרק

את הערב יפתח ריילי (Reiley), טיקטוקר עם כמעט 11 מליון עוקבים, שחתום באותו לייבל אמריקאי כמו נועה קירל שלנו, ואולי זה לא מקרי ששניהם בתחרות השנה. השיר שלו "breaking my heart" הוא שיר פופ חביב עם פזמון קליט וכיאה לטיקטוקר שהוא - מלווה בתנועת ידיים של לב נשבר. כשתראו אותו ותתהו לעצמכם איך ילד בן 16 ויום שר על אהבה ופחד משבירת הלב, תדעו שהוא בכלל בן 25 ולחלוטין בדקתי את זה. אגב, אם הוא היה משתתף בחצי הגמר שלנו, הוא כנראה לא היה עולה אבל בחצי המשעמם הזה בהחלט יכול לעלות. 

2. ארמניה

השיר הזה מתחיל, ממשיך ונגמר פחות או יותר באותה צורה, וכולו באנגלית למעט הבית האחרון וחבל כי זה החלק היחיד שממש יפה בו. בנוסף, הובא לאוזננו כי בהופעה יש קטע שנראה ממש כמו הריקוד של נועה ועכשיו נותר להתווכח על מי העתיק ממי. 

3. רומניה

וואו, אחד השירים הקשים. גם השיר עצמו וגם ההופעה. הזמר, תאודור אנדריי, הלך על כל האלמנטים הנכונים אבל בצורה המאוד לא נכונה. ראשית - הוא צועק המון וממש אין צורך. שנית - הוא מפשיט את הרקדניות שלו, שלא בטוב טעם, וגם הוא טורח להתפשט ושוב - ממש אין צורך. מסרים שאפשר להעביר בצורה אחרת. בקיצור הופעה והביתה.

4. אסטוניה

אחרי הרעש והבלגן מרומניה, מגיעה אלינו בלדה שקטה, גנרית, ללא עניין בשם "Bridges". זמרת, פסנתר ושום דבר מרגש או שלא ראינו כבר אלף פעם בתחרות או בכלל. 

5. בלגיה

זוכרים את מיכאל בן דוד מהשנה שעברה? אז בלגיה שולחת את המיכאל בן דוד שלהם, רק שלו קוראים Gustaph, הוא הרבה יותר מבוגר אבל לפחות הביא את הקרקס שהחובבים רצו לראות ממיכאל. השיר "Because Of You" מזכיר מאוד את שירי שנות ה-80, לי אישית יש ממנו וייב של ג'ורג' מייקל. השיר עם מסר חזק של תהיה עצמך ותעשה מה שנכון לך לא משנה מה העולם אומר, בדגש על הקהילה הגאה, ולמרות שכשיר הוא לא טוב, אני מזכירה שהקהל הוא המצביע היחידי בחצי הגמר ולכן לא אתפלא אם בלגיה תעלה לגמר. 

6. קפריסין

השיר הטוב והמוצלח של הערב. בלדת פופ מעניינת, זמר חתיך מאוד עם קול טוב והופעה חזקה. עולה בקלילות לגמר. 

7. איסלנד

לא נעים לי להגיד, אבל אני חושבת ששמעתי את השיר הזה מתחילתו ועד סופו אולי פעם אחת. שיר באמת סתמי, זמרת ללא כריזמה בכלל והיא באמת מנסה אבל... לא. היא תחזור הביתה עוד הערב. 

8. יוון

לא השתעממתם מספיק מאיסלנד? אז הנה הבאנו לכם את יוון. יוון זנחה בשנים האחרונות את הסגנון האתני ים תיכוני שלה וממש חבל, במיוחד בשנת השיממון הזו שהחוסר מורגש במיוחד. הזמר ויקטור ורניקו,ס שבניגוד לריילי הדני הוא באמת בן 16, שר גם הוא בלדה מרדימה אבל יש לו בכיס את קפריסין שאולי תעזור לו להגיע לגמר. 

9. פולין

הגענו לשיר הרקיד, המקפיץ והמגניב של הערב! כל מה שלא חשבתם על פולין מגיע לנו בשיר אחד. נתחיל בזה שלזמרת בכלל קוראים בלנקה - פולני זה בטוח לא. נמשיך בזה שזה שיר פופ קצבי, משהו שפולין מעולם לא שלחה. כן היו לה שירים קצביים פה ושם, אבל לא כאלה. אותי השיר הזה משמח והוא בא להעיר אותנו בדיוק בזמן. מה שכן לשיר קוראים "סולו" וזה בערך הדבר הפולני היחיד בו.

10. סלובניה

השנה סלובניה שולחת לנו להקת בנים חמודה, עם שיר פופ רוק בסלובנית מלאה, שהרבה חובבים מתרגשים ממנו ולי הוא לא עושה הרבה. מה שכן, חברי הלהקה נראים טוב ובניגוד להרבה מבצעים הערב, להם יש אחלה כריזמה, במיוחד לסולן עם חיוך שובה לב שיביא אותם לגמר.

 

11. גאורגיה

גאורגיה ידועה בשירים וההופעות הייחודיים לה, לרוב הם לא טובים בעיניי, וגם השיר הזה הוא בדיוק כזה. מה שכן, לזמרת Iru יש קול מעולה והיא מביאה אותו לידי ביטוי בצורה טובה שככל הנראה גם תביא אותה לגמר. 

12. סן מרינו

עכשיו זה יהיה מורן נגד העולם. כמעט כל מי שאני מכירה ששמע את השיר הזה, לא סובל אותו. בשמיעה ראשונה גם אותי הוא קצת עצבן, אבל הסולו של להקת "piqued Jacks" שווה את זה... מדובר בשיר רוק שאין בו שום דבר מיוחד, עם הרבה צעקות לקראת הסוף שיגרמו לכם להתפלל שהשיר כבר ייגמר, אבל עד לקטע הזה הוא סביל, בטח אל מול המתחרים שלו בערב הזה. 

13. אוסטריה

והנה מורן נגד העולם 2. אם את סן מרינו אני היחידה שמחבבת, הרי שעל אוסטריה כולם משתגעים ורק אני לא. צמד הבנות טייה וסלינה שרות על הסופר אלן אדגר פו, אך מתכוונות ככל הנראה לאדגר ברגר, מבכירי תעשיית המוזיקה, מתוך כוונה להעביר עליו ביקורת על התמלוגים המגוחכים שאמנים מקבלים מספוטיפיי - 0.003 דולר, מספר שנאמר בבירור במהלך השיר, כאשר בסופו הן שואלות מי זה לעזעזאל אדגר??

אז אולי המסר חשוב והמטרה טובה, גם אם זה אומר שגונבים את הפזמון מאלה לי (תזכרו את בוא בוא ב"זוט עני"), אבל וואלה לא הצלחתי להתחבר. עדיין הרוב כן ולכן הן כנראה יעלו לגמר. 

14. אלבניה

משפחת אלייב מכירים? אז הנה הגרסא האלבנית שלהם! למשפחה מאלבניה קוראים קלמנדי והם שולחים שיר אלבני שורשי בשפה האלבנית, רק מה? הפזמון שלהם נשמע בעברית! תאזינו טוב ותשימו לב שזה נשמע כאילו הזמרת שרה "יא מטומטם, יש פה נפגע יא מטומטם, יש נפגע כאן". כמובן שהחובבים הישראלים עפים על זה ונראה שגם אלבניה תתעופף לגמר. 

15. ליטא

גם כאן יש לנו עוד שיר סתמי, כולו באנגלית מלבד משפט אחד בליטאית שלא מפסיק לחזור על עצמו ונתקע בראש. הזמרת חביבה, יש לה קול טוב, אבל ההופעה, בדיוק כמו השיר, לא מתרוממת ואין לזה הצדקה לעלות לגמר, גם אם זה כנראה יקרה. 

16. אוסטרליה

הגענו סוף סוף לשיר האחרון של הערב. השנה אוסטרליה שולחת את Voyager, להקת רוק עם שיר שגם הוא מתאים יותר לשנות ה-80 מאשר לשנתנו אנו, אבל הוא מתחיל בצורה טובה וקליטה, יש לו פזמון לא רע ובכללי הוא חביב אבל באמת שלא יותר מזה. 

לסיכום, כמו שכתבתי בהתחלה - ערב ארוך, מייגע וקשה לפנינו, כאשר הרבה יכול לקרות בו וקשה מאוד לחזות את העולות לגמר ממנו, רק חבל שזה לא כי יש כ"כ הרבה שירים טובים אלא בדיוק ההפך. 

חצי הגמר השני ייערך הערב, החל מהשעה 22:00 בערוץ כאן 11.