רגע אחרי שנועה קירל עלתה על במת האירוויזיון מול מאות מיליוני צופים מכל העולם עם "יוניקורן", דורון מדלי שיצר את השיר יחד עם קירל, מאי ספדיה וינון יהל וזכתה במקום השלישי שיתף בתחושותיו. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"מקום שלישי זה ניצחון לחלוטין. זה לא מקום שלישי סתם - מי מקום ראשון? שוודיה, מי מקום שני? פינלנד, מי מקום חמישי? נורווגיה. שלושה סקנדינביות שלא סובלות אותנו, ולא מצביעות לנו. ואיטליה מקום רביעי. אנחנו באמצע, זה הישג מהגדולים ביותר של ישראל, זה מרגש ברמות".

"אנחנו חמישים שנה בתחרות הזאת, זה עוד טופ 5 אחד, לדעתי שזה כבר 12 שירים שהגיעו לטופ פייב. זה הפעם השנייה במקום השלישי, אחרי הדצים, לכן שרנו מאחורי הקלעים את 'כאן נולדתי'. זה גם לזכרו של עוזי חיטמן שהוא אחד ממושאי געגועי הגדולים, היה כיף להביא שמחה לישראל, כל הקלישאות".

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"זה השיר החמישי שלי. האמת שצעדתי בדרך חזרה עם תומאס ג'יסון, שכתב את השיר 'טאטו' וגם את 'אופוריה' והוא זכה בפעם השניה. וגם אני רציתי לזכות בפעם השניה. זה היה מרגש. גם אני רציתי לזכות בפעם השניה".

תהיה פעם נוספת?
"אי אפשר לדעת כלום. באמת אי אפשר לדעת כלום. באוגוסט נועה התקשרה אלי ואמר לי 'רוצים שאני אעשה אירוויזיון ואני לא יכולה לעשות את זה אם אתה לא עושה את זה איתי', אמרתי 'מה יש לי לעשות, חצי שנה נישאר בארץ. נעשה אירוויזיון'".

איך היה לעבוד עם נועה?
"לא נתקלתי בדבר כזה, עבדתי עם המון זמרות וזמרים בישראל, מהצעירים של 'כוכב נולד', דרך עומר אדם ועד הוותיקים יותר, אני לא נתקלתי באדם עם כל כך הרבה יכולות וכל כך הרבה פשטות וקלות. תריצו אתה הופעה הזו, זה לא יעלה עלה דעת שבן אדם עושה את זה עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם. תבינו מה זה מקום שני מהשופטים - היא לא אמורה לקבל מקום שני מהשופטים. היא זמרת פופ זולה ופשוטה שאומרים לזלזל בה מאוד.  היא זכתה מקום שני בשופטים".

למה השופטים יותר והקהל פחות?
"עוד לא ניתחתי את התוצאות כי אני לא מכיר אותן בעל פה. אבל אני מהמר שפשוט הקהל - הלך עם 'צ'ה צ'ה צ'ה', באולם כולם שרו את זה. אני מאמין שהקולות הלכו לשם ולשוודיה. יש את הפוטנציאל שזו אהדת הקהל שהיא קיבלה, מקום חמישי הקהל זה מדהים. אני רוצה להגיד שההישג של השופטים זה הישג אדיר וחסר תקדים. בחזרה הגנרלית הזמרים הגדולים, צרפת, ספרד, איטליה - לא היו טובים, אפילו לורין לא הייתה טובה. היא לא קיבלה נקומות מכל המדינות. חשבנו שהיא תקבל דוז פואה מכל מקום, והיא לא קיבלה".

זה יהיה אחד דברים האייקוניים - כמו שאנשים הגיעו עם הכוכב על הראש כמו ורקה סרדוצ'קה.
"בסוף מה שחשוב זה כיבוש תודעה. אם אתה מסתובב בכל מקום ועושים לך תנועה של יוניקורן - ניצחת. אם אנשים הכניסו לפסקול החיים שלהם את המושג 'חד קרן' זה הישג אדיר. ואני מדבר כאן בשם כל כותבי השיר, מאי ספדיה, ינון יהל, אנוכי ונועה. זה הישג מטורף להכניס לפסקול חיים של אנשים את החד קרן".

"הרגע המרגש ביותר מבחינתי זה שהסתכלנו למעלה והייתה שם ציפור ועמדה עליה בחורה שזכתה באירוויזיון לפני 5 שנים, והיא משלנו", אמר מדלי על נטע ברזילי. "צריך להבין שאנחנו לא שייכים לתחרות הזאת, ואנחנו מתעקשים להישאר בה 50 שנה. אנחנו לא אירופאים, הרבה אנשים שואלים מאחורי הקלעים 'מה הם עושים בתחרות הזאת?', והסקנדינביות לא נותנות לנו נקודות - נותנות אחת לשניה'.

הוא אף אמר: "ואני לא מצליח להבין את צוות השופטים שנתן בטיפשות גמורה 12 נקודות ללורן, כאילו הם לא שמעו מה שאמרתי אי פעם. לא חונכתם היטב. זה הרי משחק, משחק כיפי, איזה כיף זה אירוויזיון".

איך המצב בארץ השפיע על הניקוד?
"המצב בארץ לא רלוונטי בכלל, זה עניין פנימי שלנו. לפני חמש שנים כשנטע הייתה על הבמה הייתה מלחמה אמיתית בארץ ונהרגו עשרות אנשים בארץ ושם אנחנו אוכלים אותה, ושם 13 מתוך 41 צוותי השופטים נתנו לנטע 0 או נקודה אחת. חיסלו אותנו רבע מהשופטים, אבל זה לא קרה פה.

"המצב בארץ מעניין אותנו, יש פה אנשים עם ילדים קטנים בארץ והם פה עושים אירווזיון, זה קונפליקט קשה נפשית. לא התעסקנו בתוצאות, זה לגמד את העוצמה של המציאות בישראל, 'ישפיע או לא ישפיע על האירוויזיון. למי אכפת אם זה ישפיע על האירוויזיון, בואו נשנה מציאות בישראל, זה הרבה יותר חשוב".