במוצאי השבת האחרונה הגיעה נועה קירל להישג אדיר כשהיא זוכה במקום השלישי באירוויזיון עם שירה "יוניקורן" אותו יצרה עם דורון מדלי, ינון יהל ומאי ספדיה, והביאה לישראל כבוד גדול. עמית קוטלר כתב "רשת 13", שסיקר את התחרות מליברפול, סיפר בראיון לאיריס קול, רדיו 103fm על החוויה.

אחרי שכבשה את האירוויזיון: זה הצעד הבא של נועה קירל
אוהבת קוסקוס ומושפעת מאום כולתום: הדברים שלא ידעתם על לורין הזוכה באירוויזיון

"זה היה כל כך כיף לשדר משם. בימים הראשונים של המבצע, התחושה שלי הייתה שישכחו אותנו בליברפול, זאת אומרת, הכתבים בליברפול לא יהיו שום פקטור בימים כאלה של הפגזות והפצצות וטילים וממ"דים. תוך יממה פחות או יותר, התחלתי להבין שאני האתנחתה של המדינה, אנחנו האסקפיזם ואנחנו משהו שכן צריך פה. כן צריך לשמוע על נועה קירל בזמן שיושבים בממ"דים, וממש התרגשתי להיות הקול הכיפי הזה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

זה קיבל עוד ממד?
"כן, וזה מאוד נתמך על ידי נועה עצמה, שאמרה לנו, 'אם כרגע אני משמחת איזה ילד שיושב בממ"ד, אז אני רוצה לדבר איתם דרככם, אני רוצה לדבר עם הישראלים. אני רוצה שיעשו את תנועת היוניקורן ויחזיקו לי אצבעות בממ"דים. זה היה מאוד יפה".

היא באמת משהו, האישה הצעירה הזו.
"כן, הכרתי גם קודם, אבל הכרתי עכשיו באמת עוד דמות סופר בוגרת, עם הבנה וניהול נכון, כמובן מסביבה, אבל גם הבנה בגיל 22 של מישהי שהיא יודעת איפה היא נמצאת עם רגליים על הקרקע, לא מנותקת, לא דואגת ממה שיעשה המבצע להצבעות, אלא קודם לשמח את המדינה ואחרי זה האירוויזיון. זה היה מאוד יפה לראות את זה".

אני רוצה שנדבר על השערוריות שהתרחשו באירוויזיון. מה קרה בין יוון לקפריסין?
"מלחמת עולם, זאת אומרת, לא מלחמת עולם עדיין, אבל קפריסין היא שלוחה של יוון נקרא לזה, מדינה שקיימת בשלטון יווני, והזמר היווני לא עלה לגמר, הזמר הקפריסאי כן עלה לגמר. מסורתית, יוון נותנת לקפריסין 12 נקודות, וקפריסין נותנת ליוון 12 נקודות, וזה בונקר, זה כבר 40 שנה קורה. אין שום דבר אחר, זה ידוע ואי אפשר לשנות את זה, עד שבת האחרונה שיוון לא עלתה לגמר וקפריסין כן עלתה לגמר, ויוון נתנה לקפריסין ארבע נקודות. בקהל הייתה היסטריה, צרחות. אגב, הם נתנו את ה־12 שלהם לבלגיה". 

"הסיפור הזה יוצא היום מגבולות האירוויזיון, אנחנו מתחילים לראות פה דרמה של ממש בין יוון לקפריסין", הוסיף קוטלר. "שרת המשפטים לשעבר כבר התבטאה בעניין הזה. השדר הקפריסאי-יווני בטלוויזיה הממלכתית אמר ש'צוות השיפוט היווני צריך להתבייש, ורשות השידור היוונית צריכה להתבייש על זה שהיא אישרה את הנקודות ככה לשידור'. מתחיל פה איזה משהו לצוף עכשיו. זה כנראה בעבע שם במשך שנים. יש גם בחירות ביוון עוד מעט, הנציג הקפריסאי בבחירות ביוון אמר שזה ישפיע לו על התוצאות. אנחנו באיזשהו פתח של איזשהו משבר הרבה יותר גדול".

אני רוצה לדבר על ה־12 נקודות שאנחנו נתנו לשוודיה.
"כמי שישב ארבע שנים כשופט באירוויזיון, צוות השיפוט הישראלי שיודע מי המתמודד החזק נגד ישראל, לא מצביע לו. לא מצביעים למתחרה החזק של ישראל באירוויזיון שישראל חזקה מאוד בו".

אז איך זה קרה?
"כנראה צוות שיפוט לא מספיק מקצועי ולא מספיק מבין את המעמד שלו ואת המקום שלו, ואת החשיבות שלו, שהיא מעבר למתן נקודות".

המועמדת הצרפתייה
"היא סיימה עם איזה 50 נקודות. היא סוג של שאנסיונרית מודרנית כזאת. אני עפתי עליה. היא הייתה מעולה, עמדה על סוג של עוגת קצפת, ועם קונפטי, ועם אורות של כדור דיסקו עליה, משהו משוגע לגמרי, שיר מעולה. היא סיימה שם עם 50 ומשהו נקודות, מקום 19, משהו מביך נורא. עברו אליה בזמן הניקוד והיא עשתה תנועה מגונה כפולה. היא הייתה מאוכזבת עד עמקי נשמתה. בהימורים אמרו שצרפת תגיע מאוד מאוד גבוה".

כזה אסון האצבע המשולשת?
"בתקשורת הצרפתית, כן".

האם תוכנן מראש להגיע לשוודיה בגלל 50 שנה לאבבא?
"אני לא מאמין שהייתה פה קונספירציה. אנחנו אחרי השנים האלה. המערכת מאוד משומנת ובטוחה היום. מה שכן, לשלוח את לורין שזכתה לפני 10 שנים, ועל פי סקרים מוקדמים, אחת מהזוכות האהובות עד היום בתולדות כל שנות האירוויזיון, לשלוח אותה השנה כדי שבשנה הבאה האירוויזיון יהיה בשוודיה - חכם. אומרים היום שאבבא כנראה סוף סוף יעשו את הקאמבק שלהם ויופיעו באירוויזיון בשנה הבאה".