הסערה סביב הופעתו של רוג'ר ווטרס בברלין נמשכת. לאחר שבמשטרת ברלין הוחלט לפתוח בחקירה נגד הזמר, בחשד להסתה, בעקבות עלייתו לבמה עם תלבושת שמזכירה את מדי ה-SS, ווטרס השיב לסערה בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר האישי שלו.

בהודעה הרשמית כתב ווטרס כי "ההופעה אחרונה בברלין גררה התקפות חסרות שחר מצד אלו שרוצים להשתיק אותי, רק מכיוון שאינם מסכימים על דעותי הפוליטיות ועקרונות המוסר שלי". לטענתו, "האלמנטים בהופעה שלי שעליהן דובר הם בבירור הצערה כנגד הפשיזם, חוסר הצדק הקיים והגזענות בכל צורתיה. הניסיונות להציג את האלמנטים כשמהו אחר הם לא הוגנים ומונעים מאג'נדה פוליטית".

"התיאור של המדגוג הפשליט ולא יציב הוא חלק מההופעות שלי מאז "החומה" של פינק פלויד ב-1980. העברתי את כל חיי בהצהרות נגד המשטרים המדכאים, בכל מקום שבו הייתי. כשהייתי ילד לאחר המלחמה, שמה של אנה פרנק עלה לא פעם אצלנו בבית, היא הפכה לתזכורת נצחית למה שקורה כשמשטרים פשיטסים נותרים ללא פיקוח. ההורים שלי נלחמו נגד הנאצים במלחמת העולםה השנייה, כשאבא שלי שילם את המחיר. למרות התוצאה של המתקפה נגדי, אמשיך לפעול כנגד חוסר צדק ואת כל מי שאחראי לו".

כאמור, במהלך אחת מהופעותיו בגרמניה השווה ווטרס בין העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה שנהרגה בג'נין לפני כשנה, ובין אנה פרנק. דבר שעורר את זעם הקהילה היהודית במדינה. לגרמניה חוקים מהמחמירים בעולם נגד הצגת סמלים נאצים, ועל אף שלא הציג סמל נאצי מובהק דוגמת צלב קרס (צלב הקרס בשרוול המדים הוחלף בסמל של שני פטישים מוצלבים), ייחקר בחשד להסתה המונית.

מפקד מחלקת החקירות במשטרת ברלין, מרטין האלווג אמר כי התיק יועבר לבחינת הפרקליטות והוסיף: "ההקשר שבו לבש ווטרס את התלבושת עלול להתפרש כהאדרה של פשעיו האלימים של המשטר הנאצי, באופן שמחלל את כבודם וזכרם של הנרצחים".