עם מאות שלטים וסימני הכוונה ברחבי תל אביב, לא נותרה ברירה אלא להיוודע להופעה של הזמר האהוב רובי וויליאמס שנערכה אמש (חמישי) בפארק הירקון. עשרות אלפים פקדו את גני יהושע, במגוון גילאים מרשים במיוחד, ותוך דחיפות וחיכוכים בניסיונות להתקרב לבמה, חיכו בסבלנות להופעתו של הזמר.

שלטון הרובי: בחזרה לקריירה הסוערת של הזמר רובי וויליאמס

רובי וויליאמס בפארק הירקון (צילום: יובל ארד)

וכך הגעתי לגני יהושע, מעריצה אחת בין עשרות אלפים, כאשר הדבר היחיד שמפריד ביני לבין וויליאמס היא גדר עם שלטי ״אין מעבר״ ושומר מאיים שהפך פחות מאיים כשזמזם מדי פעם את השירים במהלך המופע.

רובי וויליאמס בפארק הירקון (צילום: ECLIPSE MEDIA)
רובי וויליאמס בפארק הירקון (צילום: ECLIPSE MEDIA)

גילוי נאות קטן: כשרובי וויליאמס פרץ, אי שם בתחילת הניינטיז, אני עוד לא נולדתי, אולי אפילו עוד לא הייתי בתכנון. אבל זה לא הפריע לי לעשות את שיעורי הבית עם השנים וללמוד לאהוב אותו בכל שלבי חייו, מהבוי-בנד ועד לבדרן האדיר ששותה עשב חיטה רגע לפני ההופעה.

הציפיות מהכוכב היו גבוהות, ומגיע לו שאפו - כצפוי, הוא עמד בכולן. עם חיבור פנומנלי לקהל, העביר וויליאמס שעה וחצי מלאות בכל טוב, בהן התרגשנו, צחקנו, חלקנו דמענו ובעיקר, שוב, צחקנו המון. עיני הישראלים היו נשואות לכוכב, ולא עזבו אותו אף לשנייה.

ההופעה נפתחה עם “Hey Yeah Wow Wow” ונראה כי לא היה שיר מתאים יותר להלהיב את הקהל ולסמן וי על כניסה מרהיבה לבמה. וויליאמס פרץ מול עשרות האלפים בגופייה ומכנסיים זהובים ונוצצים, שאפילו אלו שישבו בסוף הדשא ראו בבירור.

השואו הגדול המשיך עם “Let Me Entertain You” וקאבר לקלסיקה "Land of a 1,000 Dances" של ווילסון פיקט, שאחריהם הגיע הזמן לפטפוט קצר (ארוך) עם הקהל. ״הרשו לי להציג את עצמי״, הוא קרא, ״קוראים לי רובי פאקינג וויליאמס, זו הלהקה שלי, זה התחת שלי - יאללה בלאגן!".

רובי וויליאמס בפארק הירקון (צילום: ECLIPSE MEDIA)
רובי וויליאמס בפארק הירקון (צילום: ECLIPSE MEDIA)

קריאת ה״יאללה בלאגן״, שהייתה בעברית עם מבטא בריטי שובה שהלהיב את הקהל והתרגשות קלה מצדו של הזמר מכך שהצליח לבטא את המילים נכון, נשארה איתנו למשך כל ההופעה. בהמשך, קרא גם: "תל אביב, אני אוהב את האנרגיה הלילה", ו-״אני אוהב אתכם תל אביב!". והתחת של וויליאמס, שהיה נראה כלא חשוב בהתחלה, היה מוטיב שחזר בהמשך, חכו לזה.

כשסיים לשיר את “Monsoon” ומיד פצחו הנגנים בצלילי הלהיט הבא, היה ניכר כי הזמר צריך הפסקה קלה, אותה תירץ ב״זה הפוסט קורונה, זה לא הגיל״. רובי, לו ימלאו בפברואר הקרוב 50 שנים, מופיע כבר כ-33 שנים ונראה כי למרות התבגרותו וההשפעות הטבעיות של הגיל על גופו, הוא עדיין בשיאו עם מנה מחוזקת של סקס אפיל, ואינו מסכים לתת לגיל להשפיע על היותו פרפורמר ענקי.

רובי וויליאמס בפארק הירקון (צילום: ECLIPSE MEDIA)
רובי וויליאמס בפארק הירקון (צילום: ECLIPSE MEDIA)

רובי וויליאמס בפארק הירקון (צילום: ECLIPSE MEDIA)
רובי וויליאמס בפארק הירקון (צילום: ECLIPSE MEDIA)

במהלך ההופעה התעלק רובי על מעריץ בקהל בשם שמעון, לו סיפר בפירוט את סיפור חייו: מהפריצה בניינטיז עם להקת "Take That", דרך הדרמות עם חברי הלהקה ועד לקריירת הסולו המצליחה. עוד הוא הוסיף להזכיר רגעים בולטים באמצע שנות ה-90, בהם נפילת חומת ברלין, נלסון מנדלה והניצחון של דנה אינטרנשיונל באירוויזיון.

הזמר סיפר כי פריצת קריירת הסולו הגיעה ממש לאחר שהופיע עם להקה שחלקכם אולי מכירים, "Oasis" שמה, וביצע קאבר ללהיט הלהקה “Don’t Look Back In Anger”. אחרי מספר להיטים נוספים ומספר ביצועים של שירים מלהקת העבר, בהם נראה גם ישבנו החשוף של הכוכב על מסכי הענק במסגרת הקרנת קליפ של הלהקה מהניינטיז ("Do What You Like" - תודו לי אחר כך), הזמין וויליאמס לבמה אורחת מיוחדת, אחת משלנו.

לקראת סוף המופע עלתה לבמה הזמרת נגה ארז, שביצעה יחד איתו את ״Kids״, שבמקור בוצע עם קיילי מינוג. בסוף ההופעה הזמר חיבק את ארז והודה לה - "תעשו כבוד לנגה ארז!". עוד ציין כי הישראלית היא אחת האומניות האהובות עליו.

רובי וויליאמס מארח את נגה ארז בפארק הירקון (צילום:  eclipse media)
רובי וויליאמס מארח את נגה ארז בפארק הירקון (צילום: eclipse media)

לפני שביצע את להיטי הענק שלו, "She’s The One", אותו הקדיש למעריצה בקהל בשם שירי, ו- "Angels" כהדרן, סיפר על אהבתו לישראל ואמר שהוא "לא יכול לחכות לחזור לכאן". עוד שיתף: ״יש כאן משהו שאין במקומות אחרים, לא בלונדון ולא בלוס אנג'לס. יש כאן רגיעה וכנות שאין במקומות אחרים. הסתובבתי בישראל והרגשתי אתכם, אני יודע מי אתם ואתם חשובים לי. תמיד מיוחד מאוד להיות פה. אשתי יהודייה אז הילדים שלי יהודים ואני אוהב לשמור כמה מסורות במשפחה מתוך כבוד לכם ולהיסטוריה שלכם. לכן, יש לי גם קעקוע שכתוב בו 'שמחה' על הזרוע״.

בנאום המרגש, ביקש רובי: ״כשאני עוזב אתכם הערב, אני רוצה שתדעו שאני מלא הוקרת תודה שהייתם פה כל השנים, וגם עליכם כאנשים".

עם זאת, ההדרן עם הלהיטים הגדולים לא הספיק לוויליאמס. אחרי שצוות הנגנים ירד מהבמה, הזמר עלה בשנית, עמד ושר באקפלה עם הקהל כל להיט שהיה במהלך הערב. 

רובי וויליאמס בפארק הירקון (צילום: ECLIPSE MEDIA)
רובי וויליאמס בפארק הירקון (צילום: ECLIPSE MEDIA)

״הלילה המופע הזה יהיה תרפיה בשבילי ובידור בשבילכם״, קרא הזמר בתחילת המופע. רובי הוא בדרן, הוא יודע בדיוק מה לעשות כדי לגרום לאנשים לחייך, להתרגש ולאהוב אותו פי שלוש יותר בתום המופע. כך, בשעה וחצי של מופע שנע בין בידור טהור לבין מכונת זמן שהחזירה אותנו לניינטיז, הוא שימח עשרות אלפים וללא ספק סיפק את הסחורה שהייתה מצופה ממנו. תכלס? רובי וויליאמס סיפק את הקהל עד תום, וההדרן היה האורגזמה הנוספת שלא ציפינו שתהיה כל כך טובה.

נזכיר כי בפעם האחרונה שוויליאמס הופיע בארץ, בשנת 2015, הוא ביקר בחריפות את הקהל ויצא לא מרוצה מהופעתו: "אלה מלפנים היו בסדר, מאחור היה קהל בינוני". כעת, לאחר השבחים שהרעיף על ישראל והחיבור היפיפייה שהיה לו עם הקהל לאורך כל המופע - האם קיים סיכוי שיחזור להופיע כאן בשנים הקרובות?

ההופעה של וויליאמס נערכה במסגרת פסטיבל "Summer in the City", ולמופע שלו קדמו, בין היתר, הופעותיהם של קאלום סקוט, סטטיק ומרטין גריקס.