הזמר יהורם גאון תקף היום (שבת) בחריפות בפוסט שפרסם בפייסבוק את המפגינים הישראלים נגד הרפורמה שמקיימים הפגנות מול חברי הממשלה בחו"ל.

שמחה רוטמן חוטף מגפון ממפגינה (צילום: שני גרנות-לובטון)

"שאלת טריוויה לימינו אלה , על מה שמענו יותר בחדשות? על מצעד הסולידריות שהיה בניו יורק? או על ההפגנה שהייתה לצידו נגד נציגי הממשלה, שהלכו בראשו של מצעד האחווה הזה לעם ישראל. אז זהו שבחדשות אצלנו סיפרו בעיקר על ההפגנה והמגפונים והבושה בושה בושה ובקושי איזו מילה טובה על השמחה הגדולה והאהבה הענקית שהורעפה ואפפה את הצועדים. במצעד באמריקה היו כארבעים אלף חוגגים שמחים ובהפגנה (נגד נציגי המדינה) פחות מאלף אבלים. קשה להבין את התופעה ההזויה הזאת של הבעיטות שאנו בועטים לעצמנו בראש כל העת, כל אימת שמנהיג ישראלי מגיע לביקור באיזו ארץ זרה ומפגינים ישראלים צועקים לו בושה בושה והמקומיים לא מבינים את מחזה העוועים הזה", כתב גאון.

"כי אנחנו כבר רגילים מן הבית להפגנות שבועיות בדרך הבייתה בתום יום עבודה, הפגנות שעוצרות את מהלך החיים שלנו, שמבעירות לנו מדורות בכבישים סואנים ומשביתות לנו בתי עסק מסעדות ומופעים במשך חודשים עד לפשיטת רגל, ואנחנו רגילים ואדישים כמו הייתה זו גזירה משמים כשמסבירים לנו בהפגנות בשם הדמוקרטיה שאנחנו "לא מבינים" ש"אנחנו טועים" ומעמידים אותנו בהפגנות על טעותנו בדרך דמוקרטית, צועקים לנו בהפגנות שבחרנו לא את האנשים הנכונים, וראוי שנבין זאת כבר. ואלה שנבחרו לא ידברו בשום מקום כי הדמוקרטיה תרדוף אחריהם לכל מקום שילכו לדבר, ואפילו שההפגנה עכשיו משנה את נושאיה מדי שבוע, כי הרפורמה בדיונים מחפשים מדי שבוע נושאים אחרים, שאש החופש מן הדיקטטורה של אלה שנבחרו בטעות, לא תיכבה חלילה וזאת עושים בדרך דמוקרטית", הוסיף.

"לדאבון לב כיהודים אנחנו מכירים כבר מזמן את התופעה של ה"מחריבים מבית", כמו המרגלים ששלח משה לתור את הארץ…"וַיֹּצִיאוּ דִּבַּת הָאָרֶץ אֲשֶׁר תָּרוּ אֹתָהּ אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר הָאָרֶץ אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ אֶרֶץ אֹכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ הִוא. ויָּמֻתוּ הָאֲנָשִׁים מוֹצִאֵי דִבַּת הָאָרֶץ רָעָה בַּמַּגֵּפָה לִפְנֵי ה'”. אז שלא ימותו חלילה , רק שישמיצו את ארצם בארצם! למה לטרוח כל כך רק כדי לספר לגויים מה שהם חשבו וחושבים עלינו במילא בכל הזמנים", סיים גאון את דבריו.