גלעד אמיליו שנקר, במאי, מנכ"ל חברת 'סיפור' ומפיק קולנוע וטלוויזיה, גורש בסוף השבוע מהופעתו של רוג'ר ווטרס בלונדון, לאחר שהניף דגל ישראל. הבוקר (ראשון) שוחח עם ינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM ושחזר את האירוע.

"האירוע התחיל לפני כמה חודשים. אנחנו רכשנו כרטיסים למלא הופעות שוות, אגב באופן עקרוני לא הייתי הולך להופעה שלו כי הוא אנטישמי. רכשנו את הכרטיסים לפני עשרה חודשים והוא מיתג את ההופעה בצורה כזאת שחשבנו שהוא ישיר שירים של פינק פלויד ויסתום את הפה. היה בידוק אבל החבאתי את הדגל. הייתי בהמון הופעות, בחיים שלי לא ראיתי בתוך אולם הופעות דוכנים שמחלקים... איזושהי עמדה פוליטית כזאת או אחרת, ופה היו דוכנים עם הכיתוב free Palestine", פתח אמיליו שנקר את דבריו. 

"אדם יכול לנקוט בעמדה אנטי ישראלית אבל לא יכול להיות שאתה מאפשר לדגלי פלסטין להיות מונפים באולם, ולא רק זה, אלא אתה מחלק עלונים של free Palestine  שבהם מכפישים את מדינת ישראל בשקרים איומים, אבל שאדם מנופף דגל ישראל מוציאים אותו מההופעה", הוסיף.

"ברגע שהתחילה הסאגה, הפרק הנאצי של המופע שבו הוא עולה עם מדים שממש מזכירים את מדי האס אס, מעיל עור, מגפי עור ועם סמל שמזכירים את המדים והסמלים הנאצים ושר את השיר שכשביכול הוא אנטי פשיזם אבל בפועל אנטי ישראלי - שלפתי את הדגל וישר, די בברוטליות, העיפו אותי מההופעה, עיקמו לי את היד ודי הכאיבו לי. הם לא ביקשו, לא ניגשו בנימוס ואמרו 'תוריד את הדגל'. אתה יכול לראות את זה בסרטון – ניגש אליי אדם אחד, אחרי זה הוא הביא איתו עוד שבעה גברים, לקחו אותי לחדר חקירות, שאלו אותי, תחקרו אותי, עשו עליי חיפוש פיזי, עשו לי ממש תחקור שלא מתאים למדינה דמוקרטית כמו אנגליה, בריטניה, שעל הנפת דגל במופע ייקחו אדם לחדר חקירות, יעשו עליו חקירה שתי וערב של ארבעים דקות ואז יעיפו אותו בבעיטה. ארבעים דקות, עד שלקחו אותי, עד שהביאו את החוקר הראשי, כל הזמן החזיקו אותי בידיים", המשיך שנקר.

"באותם רגעים הרגשתי לא טוב, לא תכננתי שזה יקרה. תכננתי להניף מולו את הדגל, שהוא יראה אותו ותוך דקה להכניס חזרה לתיק ולהמשיך בחיי. לא תכננתי את הסאגה התקשורתית ולא את כל אירוע החקירה. הרגשתי עם זה טוב? לא. אבל הרגשתי סוג של גאווה קטנה שעמדתי על שלי, הצגתי לו את הדגל. אנחנו עושים את מה שאפשר", סיים שנקר את דבריו.

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103fm