הזמר והיוצר חופני כהן הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 76. כהן נולד בתל אביב, ומגיל צעיר התלווה להופעות ולקומזיצים שארגנו הוריו, ומשם ספג את אהבתו לשירה.

אשר ראובני, האמרגן וחברו הטוב של חופני סיפר ל'מעריב': "אתמול נסעתי להיפרד מחופני בבית החולים שיבא. לפני שבועיים הוא עבר ניתוח מציל חיים של כריתת רגל, עם זאת מצבו התדרדר. יותר מ-50 שנה אני איתו, ואני לא מעכל שאין לי את חופני".

ב-1976 הופיע כהן בפסטיבל הזמר בסגנון עדות המזרח - "למנצח שיר מזמור", שם ביצע את שירם של אליעוז רבין וג'ו עמר "בת הזמן". השיר היה הלהיט הראשון של כהן כסולן, וגם זכה להצלחה רבה וגרם לפרסומו העיקרי של כהן. בהמשך, כהן גם הקליט את השיק "בחיק הטבע", והוציא את אלבום הבכורה שלו.

שמונה שנים לאחר מכן, שיחק בתפקיד הראשי בסרט הקולנוע "כאסח" שאותו ביים חיים גיל, ושם ביצע יחד עם הזמר דקלון את שירו של אביהו מדינה - "לשיר בקול ערב". ב-1991, ביצע יחד עם כוכבה הררי את הדואט לשיר "רוצה רוצה", שהופיע באלבומה של הררי ומאוחר יותר גם באלבומו של כהן, "כולם אותו דבר". גם באלבום זה ביצע כהן את "בחיק הטבע", מחרוזת משירי החלונות הגבוהים ושני שירים שכתב והלחין ניסן פרידמן - "בלי עין הרע" ו"אל אל ישראל", ההמנון הרשמי של נבחרת ישראל בכדורגל. במשך שנים רבות שימש כהן כמנחה הטקסים שנערכו לפני משחקי הנבחרת, וכן משנת 1989 עד 2008, שר את ההמנון הלאומי, "התקווה", לפני תחילת המשחקים.

ב-1994 הקליט את השירים "בחולות" ו"טיול לילי" לאלבום "זמרת הארץ עם משפחת סולימאן הגדול", בו השתתפו גם הוריו ושלושת אחיו של כהן. בשנת 1997 ביצע יחד עם אורן חן את הדואט "ברכנו", ושנה לאחר מכן חידש את השיר "כבר עברו השנים" של זוהר ארגוב, לאלבום המחווה "חברים שרים זוהר", שהוקלט לזכרו של ארגוב. בשנת 2015 זכה בפרס מפעל חיים מטעם אמ"י.

כהן נישא לדיאנה ב-1970 והתגרש ממנה ב-1982. לשניים נולדו בן ובת. ב-1992 נישא לסימה והתגרש ממנה ב-2004. לשניים נולדו שתי בנות. בשנת 2017 עקב מחלת הסוכרת, עבר בהצלחה השתלת כליה, אך שפתות הקול שלו נפגעו בעקבות ההליכים הרפואיים שעבר.