טקס פרסי אקו"ם בתחום המוזיקה הפופולרית נערך הערב (ראשון) בתל אביב, ובשיאו העונקו פרסי מפעל חיים למוזיקאים יזהר אשדות ורמי קליינשטיין. הזוכים בפרסים נבחרו על ידי ועדת שיפוט, בה היו חברים מוקי, זאב נחמה, גיא מזיג ואהרון פררה. את הטקס, המתקיים זו השנה ה-66, מנחה יאיר ניצני ומנהל מוזיקלית אייל מזיג.

את פרס מפעל חיים לרמי קלינשטיין העניקה לו אשתו לשעבר, הזמרת האגדית ריטה. בנאומה על הבמה אמרה ריטה: "רמי, אין ראוי ממך. התרומה שלך היא פנומנלית. הלחנים המרגשים היפהפיים שעוטפים את המילים ומדגישים את העומקים, הפכו לחלק בלתי נפרד מסיפורי חייהם של העם, פסקול של אינספור חוויות וזכרונות של כולם. ההפקות הגאוניות החדשניות והנצחיות שלך. כל מה שיצרת רלוונטי ועוצמתי. דורות של מוזיקאים שגדלו עליך ולמדו ממך. באופן אישי, רמי, אני רוצה להודות לך על השירים שהלחנת עבורי. תודה שהיית המורה שלי עוד כנער מגיל 16. היום אני יודעת עד כמה הקארמה המוזיקלית שלנו חזקה מהכול. אני ועם ישראל מודים לך על שירים נצחיים שמנחמים ומלטפים מעצימים ומלווים עם שלם. אני מתרגשת ושמחה".

רמי הודה לריטה והוסיף: "בשבילי הפרס הזה מסמל את כל מה שחלמתי עליו - שילוב של מוזיקה, יצירה וציונות. היום אני מקבל את הכרטיס באופן רשמי, אני חלק מהתרבות הישראלית. אנחנו בעסק לא פשוט, יש עליות ויש מורדות. זה לא תמיד גן של שושנים אבל איכשהו עם הזמן, שיר טוב מחזיק מעמד דרך ימים קשים והופכים לפסקול חיים עבור כל כך הרבה אנשים. ריטה היא המוזה שלי לכל כך הרבה שירים ואני מודה לך מעומק הלב. דווקא בימים הקשים האלה התפקיד שלנו היוצרים הוא לבטא את שכל מה שעל ליבנו, לבקר ועם זאת לא לפרק. בסופו של דבר אני מאמין שעוד לא תמו כל פלאיה של מדינת ישראל".
 
הערב התחיל בהקדמה קצרצרה של יאיר ניצני. מיד אחרי עלו פול טראנק וג'ימבו ג'יי וביצעו את "סתלבט בקיבוץ", שיר השנה של אקו"ם. סולן פול טראנק גל ניסמן אמר על הבמה: "תודה למי שבחר, למי שכתב, ותודה לקהל ששמע את השיר".

אנה זק, שקיבלה בצוותא עם ג'ורדי, איתי שמעוני ורון ביטון פרס אקו"ם על השיר המושמע ביותר ברדיו ("לך לישון") אמרה על הבמה: "בחלומות הכי ורודים שלי לא העזתי לדמיין שאעמוד על הבמה הזאת מול קהל כל כך מדהים ושאקטוף פרס כזה שווה. אני רוצה להודות לכל אדם במדינה על כך שלא הפסקתם לשמוע. תודה שאהבתם את השיר ושנתתן לו הרבה מקום בחיים שלכם. זה עבד, איזה כיף לכל מי שנתן את הלב בשיר הזה. תודה לכל איש ואישה ששמעו את השיר הזה ולכל מי ששומע אותנו פה. בלעדיכם זה לא היה קסום, מוצלח ומלא אהבה כשהשיר הזה באמת היה".

פרסים מיוחדים מטעם דירקטוריון אקו"ם על תרומה למוזיקה ולתרבות הישראלית הוענקו גם ליוצרת והזמרת אסתר שמיר ולמפיק המוזיקלי לואי להב. שמיר, בוגרת להקת הנח"ל, נחשבת לאחת מחלוצות הרוק הנשי בישראל, כזמרת הרוק הראשונה ששרה שירים שהיא עצמה כתבה. היא ידועה כיוצרת וכמבצעת ("המקום הכי נמוך בתל אביב", "עברתי רק כדי לראות") וככותבת לאחרים (בין היתר "חזקה מהרוח" ו"אמצע ספטמבר" לגלי עטרי).

הזמרת גלי עטרי העניקה לה את הפרס ובירכה אותה: "מזל טוב אהובה. את יוצרת בחסד, זה מגיע לך ואני רק רוצה להגיד לך שאני שמחה שפגשתי אותך ותודה על כל השירים הנפלאים שכתבת לי".

המוזיקאית אסתר שמיר אמרה בנאומה: "אני לא חשבתי שאתרגש ככה. פתאום כולם מדברים על 'חזקה מהרוח'. מה יש בשיר הזה שפתאום כולם מצטטים אותו? אולי זו התחושה הזאת שזה מה שאנחנו צריכים עכשיו, להיות חזקים מהרוח כי המדינה שלנו במקום קשה והמצב רוח במקום קשה. אני חושבת שכל אחד ואחת מאיתנו צריכים למצוא את המקום הזה שהוא חזק מתוך הרוח כדי לעבור את התקופה הקשה הזאת שאין בה הרבה אהבה ותקווה והאופק לא משהו - וליצור אופק חדש, לרקום לנו עתיד טוב, אופק בהיר במדינה הזאת שאנחנו כל כך אוהבים ואנחנו כל כך רוצים שתמשיך להיות דמוקרטית וליברלית. יש סכנה להדרת נשים. אנחנו כבר רואים את זה והנשים צריכות לאסוף את כל מה שיש להן והלתבטא. שהקול שלהן יישמע בחוכמה".

להב הוא מהמפיקים המשפיעים בתולדות המוזיקה הישראלית, והוא חתום על שלל אלבומי מפתח מאז שנות ה-70, בהם "סוף עונת התפוזים" של תמוז, "חתונה לבנה" של שלום חנוך, "חום יולי אוגוסט" של שלמה ארצי, "האישה שאיתי" של דויד ברוזה, "אהבה גדולה" של ריטה, "יומן מסע" של אביב גפן", "אם אלה החיים" של קרן פלס ואלבום הבכורה של נתן גושן.

אשדות הוא חבר להקת תיסלם, מפיק מוזיקלי מצליח (בין היתר לעפרה חזה, קורין אלאל, רונה קינן, מיכה שטרית ובעז שרעבי) ואמן סולו שמאחוריו שישה אלבומי אולפן ולהיטים רבים כמו "צילו של יום קיץ", "הלילות שלנו", "מה תאמרי", "מלך שלך", "במרחק נגיעה מכאן" ועוד.

רמי קליינשטיין הוא מהמוזיקאים המצליחים בישראל מאז אמצע שנות ה-80. כאמן סולו וכמלחין ומעבד לבת זוגו לשעבר, הזמרת ריטה, הוא מהמעצבים של המיינסטרים הישראלי. בין להיטיו "תפוחים ותמרים", "מתנות קטנות", "אש", "אהביני", "ביום של הפצצה", "חוץ ממך כלום", "קרוב אל ליבך" ועוד.

אודיה, שקיבלה פרס על "הישג השנה", אמרה בנאומה: "זה מרגש. תודה לכל מי שעזר לי להגיע למעמד הזה. לשם יתברך, לכל המפיקים, ולאמא שלי המדהימה. מעמד מאוד מכובד שאפילו לא הייתה לי הזדמנות לחלום עליו וזה כבר קרה. אז ברוך השם. עשיתי דרך נורא ארוכה עד שהגעתי למקום הזה. אני מקדישה את זה לילדה שהייתי. זה נורא מרגש, ובעזרת השם שאמשיך לשמח אנשים את הקהל שלי ולהיות אישה בתעשייה הזאת ולהצליח".