הזמרת מארינה מקסימיליאן השיקה שיר חדש ומרגש שנכתב מתוך סערת רגשות שאנחנו נמצאים בה – ועל החיפוש אחר מה שמאחד בינינו - "חזקים ביחד", בראיון למעיין אדם ב-103FM סיפרה הזמרת על הסינגל החדש ועל תחושותיה לאור הפילוג בעם.

הרגשתי שמהלב, מהכליות, את שרה.
"ממש. לכן זו גם פעם ראשונה שבחרתי להוציא סינגל רשמי שהוא ביצוע לייב כי היה משהו בביחד הזה, ברגע הזה שחווינו ביחד, והיה לי חשוב לחשוף לקהל בפעם הראשונה את השיר הזה. אני באמת אומרת פה את שעל ליבי בתוך כל התקופה שאנחנו נמצאים בתוכה שהקולות נשמעים בקול רם ועוצמות כל כך גדולות ואני מתבוננת מהצד וחושבת לעצמי, 'איפה הקול שלי בדבר הזה? מה אני מרגישה?'".

אני מניחה שהקהל לא הומוגני.
"בדיוק. הקהל מגוון מכל סוגי האנשים, מכל הזרמים, מכל הסגנונות, מכל מה שיש לנו פה בארץ. אני אוהבת את מה שיש לנו פה בארץ. אנחנו עלינו לארץ לא בשביל להיות עם אנשים דומים לנו, בשביל לאהוב ולהתחבר ולמצוא שפה משותפת עם אנשים ששונים לנו, ואני גם מבקשת להזכיר שזה היופי שלנו ושאנחנו יודעים להסתדר ושנמצא שפה משותפת. אנחנו יודעים להסתדר עם מי ששונה מאיתנו, נכון שאנחנו קהילה שגדלה ויש צורך לחדש ולרענן את התנאים או את הנחות היסוד שאנחנו חיים עליהם, אני חושבת שזו ההתעוררות שיש עכשיו".

"ועדיין, אם שמים לנגד עינינו את השאיפה, קודם כל לזכור לחפש את מה שמחבר בינינו ויש הרבה מאוד", הוסיפה מקסימיליאן. "כולנו בני אדם בעולם בפרק זמן קצר. רב הנסתר על הגלוי, כולנו רוצים לחיות פה, וכן אנחנו שונים, זה דברים שכולנו מסכימים עליהם. עכשיו, איך פותרים את החידה הזאת? לא רק לחפש מה רע".

את חושבת שמוזיקה תעזור? שיר יכול לעשות משהו לאנשים?
"זה התפקיד שלי בחיים, זה התפקיד שלנו האמנים, לתת את הרגעים האלה של ההתעלות ושל החיבור, ולכן המקומות האלה כל כך חשובים ומרפאים, גם עבור כל אחד מאיתנו האמנים וגם חוויית הביחד הזאת. עצם זה שהיינו שם ביחד ולרגע נזכרנו שיכול להיות טוב, זה כבר מרפא לכשעצמו".


איך את בימים אלה?
"אני שמחה להיות בחיים ומוקירה תודה על מה שיש לי, על המשפחה שלי, על העשייה שלי, והדברים שיותר קשה לי, אני מנתבת את האנרגיה, פשוט להתפלל לטוב".

הופעות קרובות:
1.8 פסגת זאב |8.8 פסטיבל לילות אהבה בית גוברין | 10.8  פסטיבל סנטרל פארק מגידו | 17.8 לילות ישראכרט אמפי- קיסריה | 23.8  פסטיבל קיץ וייב נהריה | 28.6 היכל התרבות שוהם | 2.9  קו רקיע ת"א מופע שקיעה | 6.9  מועצה אזורית גזר