זו הפעם השנייה בחייו של הזמר הפוארטו ריקני, אוזונה, שהוא מגיע לתת את השואו המפורסם שלו כאן אצלנו בישראל. שוב, ואולי אפילו טוב יותר מההופעה הקודמת, הוא עשה זאת עם הרבה גרוב, תנועות אגן מרשימות היישר מדרום אמריקה ובעיקר צניעות שהוא משדר על הבמה. 

אם אתם לא מכירים, או שהשם רק מצלצל לכם מוכר, אוזונה הוא אחד ממכונות הלהיטים הכי גדולות בעולם, שגורף עשרות מיליוני האזנות על כל שיר וכובש את תחנות הרדיו בכל העולם. מוזיקת הרגאטון שהוא יוצר הפכה להיות חלק בלתי נפרד מתרבות פופ המיינסטרים הבינלאומי, והוא אחראי לכמה שירים שאתם ודאי מכירים, ואולי אפילו לא ידעתם שהם שלו. 

אוזונה כובש את הלייב פארק עם הלהיט "Baila Baila" (צילום :שי רגב)

אמש (שני) אוזונה הופיע עם הקצב הדרום אמריקאי שלו על במת הלייב פארק בראשון לציון, בהופעה שנמשכה שעה ורבע בדיוק וכללה בתוכה את כל המוזיקה המשובחת שהוא יוצר. ואפילו שלא מדובר במוזיקה עברית או אנגלית, אין אחד בקהל שלא צרח את כל המילים בספרדית (או לפחות חירטט אותן). 

את האירוע המטורף שאירע אתמול פתח עדן מאירי עם הקול המיוחד שלו כמופע חימום, ואחריו עלתה הזמרת המתחילה מיה סולימן. מיד אחריה אמורים היו לעלות הצמד של התקופה - נס וסטילה, שאחראים ללהיט "תיק קטן", אלא שברגע האחרון הזמר חש ברע והמופע שלהם בוטל. אבל אל דאגה, כמובן שהוא הוחלף במהירות במופע אחר וטוב (אפילו אולי יותר) של הראפר איזי, שלאחריו עלה סטפן, שלגמרי הרים את האווירה לפני בואו של אוזונה.

עדן מאירי המופע החימום של אוזונה לייב פארק (צילום :יחצ)

הזמר המצליח הריץ להיט אחר להיט, ביניהם הגדולים ביותר שלו למשל Taki Taki, Te Bote ו-Baila Baila, ובחר פשוט להתמקד בלשיר, לזוז ולהרים את הקהל. ללא כל מניירות, החלפת בגדים גרנדיוזית או חלק אומנותי יוצא דופן, אוזונה שמר על מופע צנוע במידותיו, אך מרשים מאוד בהפקתו. עוד הרשים אותי לגלות, רק אחרי שההופעה נגמרה, שאחת הרקדניות חטפה התקף אסטמה ופונתה מהבמה. אוזונה המקצועי דאג להמשיך את ההופעה כרגיל, עד כדי כך שהתקרית הרפואית לא הורגשה כלל. 

אוזונה (צילום: אלון לוין)
אוזונה (צילום: אלון לוין)

וכמובן, הזמר הלטיני לא שכח  (ובלא שכח אני מתכוונת לבערך 40 פעם) להגיד כמה הוא אוהב את ישראל. כמה אתם שואלים? עד כדי כך שהוא עלה עם דגל מדינתנו על הבמה ונישק אותו מספר פעמים. ובתקופה בה אמנים מחו"ל מבטלים את הופעותיהם בעקבות הערות אנטישמיות, ואפילו כאן בנינו יש פילוג, מנחם לראות אדם מבחוץ שרואה בנו את החום והאהבה הישראלים. 

אם זה במסכי הענק ששידרו ארט וידאו מקפיץ שמדבר את השפה של המוזיקה, אם זה ברקדניות עם הווייב האפריקאי ואם פשוט באופן בו הוא מופיע - אוזונה בהחלט הוכיח למה הוא כובש את הבמות הגדולות ביותר בעולם. 

אוזונה (צילום: אלון לוין)
אוזונה (צילום: אלון לוין)