המוזיקאית שי המבר משיקה אלבום חדש - "כל החלומות", במופע חגיגי בבארבי ת״א שייערך הערב (שלישי). בשיחה עם דידי הררי ב-103FM סיפרה על מקורות ההשראה שלה והייחודיות של כאמנית.

היורשת של חווה אלברשטיין? סוד הקסם של שי המבר
שי המבר יוצאת במופע חדש: “אני מוכנה לקראת השנים הבאות"

"יש הופעה הערב בבארבי, השקת האלבום - 'כל החלומות', ואת כותבת 'אני מזמינה אתכם בברכתו של אברהם אבינו, לחלוץ נעליים, להיכנס פנימה, להישען אחורה, לא לפחד ללכלך את הספות ולהקשיב'", אמר הררי בפתח השיחה.

איזה אלבום יפה
"תודה רבה, איזה כיף. אני מאוד מתרגשת, חיכיתי מאוד שהאלבום הזה יהיה בחוץ. אני מרגישה שחתיכה מהנשמה שלי שהייתה חסרה - הושלמה".

בכלל את נשמה עתיקה
"כן, כנראה יש שם איזו מישהי בת 90, בתוך תוכי".

אני לא מכיר עוד מישהי בגילך שתולה בבית תקליטים על הקיר של נינה סימון, של ג'יין בירקין שעכשיו עזבה אותנו. מה גרם לך לתלות תקליטים שלהן על הקיר?
"מוזיקאיות שמעוררות בי השראה, אני רוצה שהן יהיו מולי. כל מה שמעורר בי השראה, אני רוצה שזה יהיה לי על הקירות, לא רק של הלב, גם של הבית".

זה לא היה מוזר למי שאיתך?
"זה דווקא נורא מגניב. זה חוסך לקנות תמונות, זה נורא יפה וגם יש לי ציורים של סבא שלי על הקירות. אני צריכה שעל הקירות בבית שלי, תהיה את הנשמה שלי, לא סתם איזה משהו מאיקאה".

בכלל תקליטים זה חלק אצלך, נכון? זה לא רק על הקיר. יש לך אוסף
"כן, יש לי אוסף שהוא מהבית של סבא שלי. זה היה של כל האחים של אבא שלי ושל אבא שלי. יום אחד הגעתי לבית ופשוט היה שם בפינה ארגז עם תקליטים שאף אחד לא נגע בהם, ולקחתי".

איזה דברים?
"האלבום הראשון של משינה, 'סיפורי פוגי', נינה סימון, מוזיקה קלאסית - נכס. יש לי פטיפון ואני מקשיבה לתקליטים, זה כיף, וזה חזר גם - אלבומים והכול. אנשים רוצים לשמוע רצף".

האלבום הזה יש בו שיר אחד שאת עושה לו קאבר, נכון?
"נכון, 'ימים לבנים'".

למה דווקא הוא?
"אני זוכרת שישבתי בבית ושמעתי את השיר הזה וחשבתי לעצמי שהמון המון שנים לא הייתה לו גרסה חדשה, ויש כל הזמן הרי גרסאות חדשות לדברים שזמרים עושים, ואז אמרתי 'זה שיר שלא נגעו בו המון המון שנים' והיה לי בראש איך הוא צריך להישמע, ודמיינתי שלאורך כל השיר יש מן מקצב של פעימות לב, 'לבבי התרגל אל עצמו', זה משפט חזק. הגעתי לניר מימון, המפיק, ואמרתי לו 'חייבים לעשות את השיר הזה', והקלטנו את זה בטייק של הסקיצה. זה הוקלט בטייק אחד ושום שירה לא השתוותה וזה מה שנשאר".

את הולכת להשיק את האלבום החדש הזה בבארבי בתל אביב. יהיו לך אורחים?
"יהיו לי שני אורחים נפלאים - תמיר גרינברג ואפרת גוש. קורין אלאל הנפלאה גם הייתה צריכה להתארח, אבל אנחנו מאחלים לה בריאות גדולה".