מרים חוה בנאי, זמרת ויוצרת מוכשרת בתחילת דרכה (וכן, גם בתו של אהוד בנאי האגדי), יצאה בשיר הבכורה הנקרא "להתאהב (זו מחלה מבקשת החלמה)" ובשיחה עם איריס קול ב-103fm, שיתפה בהתרגשות הגדולה לקראת הדרך המוזיקלית החדשה.

"אבן דרך בקריירה": זו הזמרת שתחמם את נועה קירל בפארק הירקון

"אני מתעסקת ביצירה כבר כמה שנים, אבל במוזיקה זה שיר ראשון שהוא שלי, שאני שרה", אמרה, והוסיפה: "למדתי קולנוע, בסיום הלימודים הבנתי שאני פחות חושקת לביים. למדתי פוטותרפיה ונכנסתי מאוד חזק לעולם הטיפולי. במקביל, עדיין התעסקתי בכל מיני פרויקטים של יצירה".


על ייחוסה המשפחתי, הודתה כי "אני חושבת שאי אפשר להימנע מזה שאין לי דף נקי, ששם המשפחה שלי הוא לא 'לוי' ועם איזשהו שיוך. אני לא מגיעה מדף לבן ונקי שאפשר לקשקש עליו בחופשיות, ולצד זה כן יש את זה שגדלתי מגיל מאוד קטן בבית של יצירה, אומנות, מוזיקה. היצירה תמיד הייתה שם מאוד חזק, היא חלק ממני. חזרתי בתשובה אחרי שאבא שלי כבר היה דתי, הייתי בת 24 והתחלתי את התהליך של התשובה".

באשר לשיר הבכורה שלה, סיפרה בנאי כי "השיר הושפע מאוד במהלך הכתיבה, אני שנים בעולם הזה של מסע נפשי וקריאת חומרים פסיכולוגיים, זה גם המקצוע שלי בנוסף ליצירה. יש ספר נפלא של פסיכולוג שבעצם הוא אומר ששני אנשים מתאהבים, הם לא מודעים לזה אבל הם רוצים להתמגנט ולהיות אחד עם השנייה כי בעומק הם רוצים להפוך להיות אדם שלם יותר בעקבות הצד השני. אבל המסע הזה עובר המון קשיים, הפצעים שלהם יצופו בקשר, הילדות, תיקונים של דורות".


"האהבה באה לתקן, אנחנו מתקנים כל הזמן, אנחנו דור, באנו לעולם הזה ואני מאמינה שירדנו לעולם, נשמה שרוצה לתקן"' סיכמה בנאי. "זה עובר דרך לגעת במקומות החשופים והכואבים. גם האהבה היא באה לתקן כל הזמן".