פסטיבל הפסנתר של תל אביב-יפו בהפקת עיריית תל אביב- יפו חוגג 25 שנים להיווסדו ב-60 מופעים מיוחדים, בהשתתפות יותר מ-250 אמנים, נגנים ויוצרים. שלל הפקות מקור, מופעי השקה חגיגיים, שיתופי פעולה ייחודים ומופעי חשיפה למוזיקה עכשווית יעלו בפסטיבל הפסנתר שיפתח ביום שלישי, ה-24 באוקטובר, ויסתיים ביום שני, ה-30 באוקטובר. בשבוע שעבר, בבוקר ההשקה, סיפר הזמר שלומי שבן על חלקו באירוע והביעה דעה פוליטית נחרצת.

לאחר הדיווח שזעמה על דני דיין בגלל קרן פלס: שרה נתניהו מגיבה לראשונה
"אף פעם לא היה לי חשש": מירי מסיקה מגיבה לפרשת שרה נתניהו וקרן פלס

ספר, מה מצפה לנו בפסטיבל הפסנתר מבחינת ההופעה שלי? 
"אוקיי, זה היה מלחיץ יש לי הכבוד לנעול את הפסטיבל הפעם אני מופיע בהיכל התרבות עם להקה של שמונה מוזיקאים מבריקים שאני מסתובב איתם בחודשים האחרונים, עם תזמורת של 15 כלי מיתר שנקראת: 'אנסמל סולני תל אביב' ועם אורחת מאוד מאוד מיוחדת ויקרה שקוראים לה חווה אלברשטיין. אני אארח אותה, חווה לא מתארחת כל כך בהופעות ויש לנו קשר מאוד מאוד מיוחד וקרוב ועמוק ואנחנו הולכים לעשות משהו מאוד מעניין ביחד". 

ספר איזו מילה על הקשר שלכם.
"זה קשר שהתחיל כשהקלטנו שיר שנקרא 'תרגיל בהתעוררות' לפני כמעט 10 שנים. אני לא הכרתי אותה, הזמנתי אותה לשיר. שלחתי לה בכלל שיר אחר והיא אמרה 'לא' ואז היא שמעה את השיר הזה ואמרה 'כן'. ומאז בעצם קרו לנו הרבה דברים ביחד הדבר הכי עמוק שקרה לנו הוא שיצאנו לסיבוב הופעות שאני ניגנתי והיא שרה, רק שנינו על הבמה. במשך שלוש שנים הסתובבנו בכל רחבי הארץ, וערב ערב ראיתי אותה עושה את הקסם הזה שהיא יודעת לעשות. זה נראה מאוד מאוד קל, אבל בעצם זה מאוד מאוד מסובך, להגיש שיר ולהעניק לו פרשנויות ומשמעויות רבות", הוסיף שבן, "ואנחנו עושים דברים ביחד ושומרים על קשר. אני כותב לה והיא כותבת לי, והרבה זמן לא נפגשנו על הבמה ביחד, אז אני מאוד מחכה לזה". 

איזה כיף יש כאן ריכוז מטורף של אמנים מובילים, מצליחים ומוכשרים עם מי מכל מי שאתה רואה כאן היית רוצה לעשות שיתוף פעולה שעוד לא עשית? 
"שמע, קודם כל שיתפתי פעולה עם הרבה מהם והייתי שמח לחזור על זה, אבל כאן, מאחוריך עומדת יסמין מועלם, שאני מאוד מחבב אותה, ומעריך אותה, נגנו קצת ביחד באיזו תכנית טלוויזיה שעשיתי, אבל אני אשמח לפגוש אותה על הבמה מתישהו".

מה שיר הפסנתר האהוב עליך? בכלל? 
"בעולם? וואו.. זו שאלה מאוד מאוד קשה יש אלבום שאני מאוד אוהב של ג׳ון קייל 'Fragments of a Rainy Season' הוא בעצם נגן ויולה אבל הוא מנגן פסנתר מדהים זה אלבום שמאוד השפיע עליי". 

אתה הולך לשחק בסרט בקרוב? 
"וואו, נכון כן". 

יפה ספר לנו, אתה שחקן עוד מעט.
"תום נשר המדהימה פנתה אליי, היא כתבה תסריט מאוד חזק הציעה לי תפקיד לא גדול אבל משמעותי. פגשתי אותה עשיתי סוג של אודישן ובאופן מפליא התקבלתי היה מאוד כיף לצלם את זה לא ראיתי פריים מזה, אני מאוד מודאג, למרות שהיא טוענת שזה יוצא יפה וזהו, נראה מה יהיה". 

אמרת שכל מה שקורה במדינה כרגע הוא פוליטי גם מה שקורה כאן? 
"גיגלת אותי תוך כדי שדיברנו? יפה מהי האמירה הפוליטית שלך בימים אלה? האמירה הפוליטית שלי היא אותה אמירה כל הזמן אני חושב שקורים פה דברים מדאיגים, ומי שמרגיש שזה מדאיג צריך לדבר ולהביע דעה לצעוק, ולשים לב שמה שקורה פה הוא לא קשור לדעה הפוליטית, הוא מעבר לדעה הפוליטית. אנחנו לא רוצים להיות בימים חשוכים שאנשים לא יכולים להביע דעה, לא משנה מה היא וצריך להקפיד על זה, לשים לב לצאת לרחובות להפגין בכל אמצעי אפשרי".

ומה אתה חושב על אמנים שמפחדים להביע את דעתם ולא אומרים? 
"שזאת זכותם שזאת זכותם". 

אמרת שדיקטטורה זה טעם נרכש, יכול להיות שאנחנו מתחילים לרכוש את הטעם הזה ואנשים יותר ויותר מתרגלים לדבר הזה? 
"בדיוק על זה דיברתי, אני מאוד מקווה שלא כי אני חושב שזה מעבר לדעה פוליטית, אנחנו לא רוצים לחיות בימים חשוכים שבהם אסור לבן-אדם להביע את דעתו".

ומה חשבת על התערבותה לכאורה של שרה נתניהו, קרן פלס וכל הסיפור הזה? 
"הסיפור הזה הוא עוד חוליה בשרשרת מדאיגה של אירועים זה לא משהו שהפתיע אותי. מה שאמרתי לך קודם כל גם לגבי זה, זה מדאיג וצריך לצעוק".