מבצע חרבות ברזל: הלחימה בדרום נמשכת אל תוך היממה השישית, וישראל מנסה להתאושש ממתקפת הפתע הרצחנית שכבר גבתה את חייהם של לפחות 1,200 איש, ובה נפצעו יותר מ-2,900 בני אדם. 

"הנורא מכל קרה": המפיק הטכני של עברי לידר וחנן בן ארי נרצח בכפר עזה
"בלי צו 8 לשים מדים": המנהל האמנותי של "שלוה" בפוסט מרגש

אנשי תרבות ישראלים מתגייסים בעת הזו כדי לעודד את העם ולשלוח מסרים של תקווה, בהם הזמר עברי לידר שהגיע לבית החולים ברזילי לשמח את הפצועים ושר את שיר הכניסה לחופה של זוג שצמצם את האירוע בשל המלחמה.

עברי לידר בחתונת זוג במבצע חרבות ברזל (צילום: ללא קרדיט)
עברי לידר בחתונת זוג במבצע חרבות ברזל (צילום: ללא קרדיט)

בריאיון ל"מעריב" הוא סיפר על ההירתמות: "אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים, זה משהו שכרגע כולם עושים, כל האנשים שמסביבי, לא משנה מהם הם עושים בחיים", אמר לידר. "כל אחד התגייס למשהו שהוא מסוגל ויודע לעשות. בשביל לעזור לאנשים לעבור את הרע הזה, לנחם, להיות שם, להיות ביחד. מה שאפשר". 

הזמר קיבל פנייה משניר וניצן, זוג שהחליט לקיים את חתונתו במסגרת משפחתית מצומצמת, וביקש שישיר באירוע. לידר לא היסס לרגע וביצע את השיר הידוע "זכיתי לאהוב" בפני הזוג והמשפחה. "לנגן ברגע שאנשים נכנסים לחופה זה התמיד מרגש. תמיד. כמובן שעכשיו זה כפול ומכופל. זה שיר ששרתי בחתונה של חבר שנהרג בשבת. זה הופך את אז לאמוציונלי ומקבל רבדים של משמעות".

עברי לידר שר בבית החולים ברזילי (צילום :ללא קרדיט)

מוקדם יותר הגיע לידר לבית החולים איכילוב על מנת לשיר לפצועים ולצוות הרפואי, וגם הגיע לביקור אצל פצועי המלחמה בבית החולים "ברזילי" שבעיר אשקלון. הוא עבר בין כל המחלקות ושימח את הפצועים ולא פחות מכך את הצוות שעובד כבר ארבעה ימים ולילות ברצף. בסרטון קצר מהביקור לידר ב"ברזילי", נראה הזמר כשהוא שר לאחת הפצועות את שירו "נסיכה שלי", בקטע אחר הזמר מבצע את השיר "בוא" מול הצוותים.