הלחימה בארץ נכנסה אמש אל השבוע השלישי, זאת אחרי מתקפת הטרור הרצחנית שפקדה את אזור העוטף, וישראל מתחילה להיכנס למצב של שגרה קשה של טילים ומלחמה. הזמר שמעון בוסקילה נסע ברחבי הארץ כדי לבקר את משפחות הפצועים בבתי החולים, וכן התארח בבסיסי צה"ל ופגש את החיילים ומגויסי המילואים. בראיון עם איריס קול ב-103fm, תיאר את מורת רוחו מהטרגדיה האיומה של ה"שבת השחורה" של 2023.

שר הבטחון לשעבר מטיל ספק: "מיטוט חמאס? מציע לא להשלות את עצמנו"
כשברקע צרחות וקולות ירי: רכב דהר לתוך קהל מפגינים פרו-פלסטינים

"גם לי אין תשובות, ולאף אחד אין תשובות", סיפר. "לראות את כל הזוועות האלה, את כל מה שהם עשו. אני מוצא את עצמי בכל מקום, אם זה לבקר את הפצועים בבתי החולים ולשיר להם, אם זה לשיר להם בחופות ולהופיע ביחידות צה"ל, ממקום למקום. אני עושה את זה באהבה ובשמחה. אני מעלה להם את המורל, אני שר ומנגן להם, זה מרגיע אותם לשעה שעתיים. אני מתאר לעצמי שהם חוזרים לאותה סיטואציה, כל המדינה הזאת בהלם. השבת השחורה".

"ביקרתי בבית החולים איכילוב, באתי לבקר אמא שבנה היה פצוע", סיפר בכאב. "שרתי לה, עודדתי אותה, ולמחרת קיבלתי את הבשורה שהוא נפל, שהוא כבר לא איתנו. הבטחתי לה שאבוא אליהם הביתה כשהוא יחזור הביתה בשלום ואז קיבלתי את הבשורה הזו. לא פשוט".

"בחיים לא ראיתי שנאה כזאת, בחיים לא ראיתי רוע כזה", אמר בוסקילה על אירועי יום שבת ה-7 באוקטובר, ועל הסרטון המזוויע בו צפה משם. "אני לא מתעסק בפוליטיקה, אני אמן, זה לא מעניין אותי, ממה שראיתי - צריך לעשות שם אדמה חרוכה, והמבין יבין. כל יום שאנחנו ככה, אנחנו עושים רק נזק. אנחנו נהיה בבעיה מאוד קשה. אני מציע שלא יראו את הסרטון הזה. אני פשוט מזועזע. מה זה הרוע הזה? איזה רוע. זה קשה, קשה לכולם. אני מודאג מהמצב הזה, אבל אנחנו חזקים. אנחנו עם חזק, ועם ישראל חי ויגן על התקומה שלו. נגן עד הסוף, ושנדע רק ימים טובים".

סייעה בעריכת הכתבה, מיכל קדוש, 103FM