השפעת המלחמה: רק בחודש שעבר ראינו את שם מדינתו עומד בגאווה בראש טבלת ההימורים לזכייה באירוויזיון 2024 , על פי אתר Eurovision World. עם זאת, נרשמה ירידה בתמיכה במדינתנו הקטנה, ומעצמה - לא קטנה, עקפה אותנו בתחזית.

"מעניין לי ת'קרן": נועה קירל ב"תגובה ראשונה" לזוגיות של מרגי ואנה זק
למי שפספס: אמירה אחת של דנה ויס היממה את הימין - אלו התגובות

על אף העובדה כי טרם נבחרו הנציג והשיר הישראלי לאירוויזיון 2024, שיתקיים במאי הקרוב בשוודיה, ישראל ירדה היום (שלישי) למקום השני בטבלת ההימורים לזכייה. מי שעקפה אותנו היא לא אחרת מהממלכה המאוחדת, בריטניה.

כידוע, את המעצמה ייצג אולי אלכסנדר, סולן להקת הפופ Years & Years. על פי דיווחים שהתפרסמו בחודש שעבר בעיתון הסאן הבריטי, אלכסנדר צפוי להשתתף עם שיר שנכתב על ידי הזמרת דואה ליפה והמפיק המוזיקלי דני ל. הרל. כאמור, זהות המועמד הישראלי טרם ידועה, והיא תיקבע בתוכנית "הכוכב הבא".

מיקומה של ישראל במקומות הגבוהים בטבלה נובע, ככל הנראה, מתוך הערכה שרבים באירופה יתמכו בישראל בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס, כפי שאוקראינה זכתה באירוויזיון 2022 שנערך לאחר הפלישה הרוסית.

זכור, סערה נרשמה בעקבות השתתפותה של ישראל באירוויזיון במקביל למלחמה, החלה כשאיסלנד התנגדה להשתתפות המדינה בתחרות. איגוד המלחינים והכותבים האיסלנדי פרסם מכתב רשמי שבו הביע את זעמו: "איגוד המלחינים והתמלילנים קורא לא להשתתף באירוויזיון ב-2024 אלא אם תישלל מישראל ההשתתפות בתחרות, מאותה הסיבה שרוסיה נפסלה בתחרות האחרונה". בנוסף, מאות מכתבים נשלחו לרשות השידור האירית שקוראים לאירלנד שלא להשתתף בתחרות אם ישראל תשתתף: "השתתפות של אירלנד מהווה למעשה תמיכה בזוועות שמבוצעות כרגע על ידי ישראל בפלסטין".