איגוד השידור האירופי (ה-EBU) שוקל לפסול את השיר שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון בשוודיה, "אוקטובר ריין", בטענה כי הוא מכיל התבטאויות פוליטיות.

"יש גם רגעים של בכי": על מי כתב מרגי את השיר החדש - ואיך אלטון ג'ון קשור לזה?
השפעת המלחמה: ישראל כבר לא ראשונה בהימורי האירוויזיון - מי עקף אותנו?

כזכור, מי שתייצג את ישראל השנה באירוויזיון היא עדן גולן, שזכתה בתחרות "הכוכב הבא" לפני כחודש. השיר היה אמור להיחשף כבר בשבוע שעבר, אולם בתאגיד דחו את הבחירה במספר ימים נוספים, זאת עקב בקשת איגוד השידור האירופי לקבל את השיר טרם פרסומו, ולאשר את מילותיו כדי לוודא שאין בו מסרים פוליטיים.

על השיר חתומים אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר. עם זאת, בישראל נכון לשעה זו לא מתכוונים להחליף את השיר או לשנות מילותיו. מכאן נמסר בתגובה: "תאגיד השידור הישראלי נמצא בדיאלוג עם ה-EBU בעניין השיר שייצג את ישראל באירוויזיון".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "כוונת איגוד השידור האירופי לפסול את השיר הישראלי לאירוויזיון - שערורייתית. השיר של ישראל אותו תבצע עדן גולן הוא שיר מרגש, שמביא לידי ביטוי את רחשי העם והמדינה בימים אלה, ואינו פוליטי. כולנו תקווה שהאירוויזיון יישאר אירוע מוזיקלי ותרבותי ולא זירה פוליטית - שבה המדינות המשתתפות יכולות להביא לבמה את הייחודיות ואת הלאומיות שלהן דרך המוזיקה. אני קורא לאיגוד השידור האירופי להמשיך לפעול באופן מקצועי ונייטרלי, ולא לתת לפוליטיקה להשפיע על האומנות".

איגוד השידור האירופי הגיב: ״אנו נמצאים כעת בתהליך של בדיקה מדוקדקת של מילות השיר - תהליך שהוא חסוי בין ה-EBU לבין תאגיד השידור הציבורי עד להחלטה סופית. לכל גופי השידור יש עד 11 במרץ להגיש את השירים שלהם באופן רשמי. אם שיר אינו עומד בקריטריונים מסיבה כלשהי, ניתנת לתאגיד הזדמנות להגיש שיר חדש או מילים חדשות, בהתאם לכללי התחרות״.