לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות ההחלטה של הוועדה המפקחת על האירוויזיון שלא לאשר את מילות השיר "הגשם של אוקטובר", בתאגיד הציבורי הודיעו היום (ראשון) כי הוחלט לשנות את חלק ממילותיו, על מנת לאפשר לישראל לקחת חלק בתחרות. בתוך כך התברר שבמקום "אוקטובר ריין" ייקרא השיר החדש "הוריקן" וחלק משמעותי ממילות השיר ישונו לגמרי. 

בסיס איראני בים האדום? בטהרן פועלים להדק את הטבעת סביב ישראל
חמאס מגיב לדרישת ישראל וטוען: זה התאריך האחרון למשא ומתן

"תאגיד השידור הישראלי פועל בשבועות האחרונים' כדי לנקוט בצעדים הנדרשים שיאפשרו את השתתפות ישראל בתחרות האירוויזיון השנה", נכתב מטעמם. בתאגיד התייחסו להתערבות בנושא של נשיא המדינה יצחק הרצוג: "למרות אי ההסכמה עם עמדת הוועדה המפקחת על האירוויזיון, שביקשה לפסול את שני השירים שהגישה ישראל לתחרות – בטיעון שהם 'נושאים אופי פוליטי', אימץ 'כאן' את עצת נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שפנה למועצת התאגיד והציע לערוך את ההתאמות הנדרשות, שיאפשרו את ייצוג ישראל על בימת האירוויזיון". 

עוד צוין בנוגע להרצוג: "נשיא המדינה הדגיש כי דווקא בשעה ששונאינו מבקשים לדחוק ולהחרים את מדינת ישראל מעל כל בימה – על ישראל להשמיע קולה בגאון ובראש מורם ולהניף את דגלה בכל פורום עולמי ובמיוחד בשנה זו".

בשל ההחלטה, פנה התאגיד ליוצרי השיר בבקשה ל"התאמה" של הטקסט: "התאגיד פנה ליוצרי שני השירים שנבחרו, "October Rain" שנבחר במקום הראשון והשיר "Dance Forever" שהגיע למקום השני, וביקש להתאים את הטקסטים מחדש, תוך שימור החופש האומנותי המלא. מתוך הטקסטים החדשים – ייבחרו בתאגיד את השיר שיישלח אל הוועדה המפקחת על האירוויזיון, כדי שזו תאשר את השתתפות ישראל בתחרות".