אחרי משדר מיוחד, בשנה בה הציפייה לשיר הישראלי גדולה יותר מתמיד, נחשף השיר הישראלי לאירוויזיון 2024, "הוריקן". בנימה אישית ובמילה אחת - וואו. בשתי מילים - אמאל'ה וואו!!

"הוריקן": נחשף השיר הישראלי לאירוויזיון | האזינו

מדובר בשיר חזק, עוצמתי והכי חשוב - שיבלוט בשנה הספציפית הזאת שרובה עם שירים קצביים, קרקסיים מדי (השפעתה של פינלנד וצ'ה צ'ה מהשנה שעברה) ועם מיעוט שירים שקטים, ואלו שכן - לא מוצלחים וזה בלשון המעטה. השנה ממש חסרה בלדה שכזו וישראל השכילה להיכנס למשבצת הזו עם שיר מדויק שבהחלט משקף את התחושות שכולנו חשים מאז ה-7 באוקטובר. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ואיך אירופה הגיבה לשיר? אז אם נשים בצד את תגובות הנאצה והשנאה כלפינו, שלא באמת קשורים לשיר או לזמרת, אלא פשוט לעובדה שאנחנו מדינת ישראל, התגובות חמות ומפרגנות מאוד!

חשוב לציין שהיה קשה מאוד לנקות את התגובות על מנת למצוא התייחסות אמיתית לשיר, כיון שמרבית התגובות באמת נגד ההשתתפות שלנו בכללי, ומנגד, המוני ישראלים נהרו על מנת להגיב עם תגובות חמות חזרה, אבל מצאתי בכל זאת תגובות שמתייחסות לשיר כנטו שיר ואיזה כיף לראות שהוא סך הכל מתקבל באהדה. כמובן, לא כולם מרוצים, אבל התחושה הכללית שמגיעה אלינו מעבר לים טובה. גם בסרטוני הריאקשנים, בהם אנשים מצלמים עצמם מאזינים, או יותר נכון צופים לראשונה בשיר, ניתן לראות הפתעה לטובה על פניהם והם לחלוטין מחמיאים לעדן על הקול שלה ואפילו משווים אותה לזמרות עולמיות גדולות כמו ריהאנה ואריאנה ואפילו אדל.

התגובות באירופה לשיר (צילום: צילום מסך)
התגובות באירופה לשיר (צילום: צילום מסך)

ומה בהימורים? את הטבלה עדיין מובילה קרואטיה ואחריה נמצאות אוקראינה ושוויץ. לפני חשיפת השיר, ישראל הייתה ממוקמת במקום השמיני ובינתיים לא היו תזוזות במיקום כמו שציפינו. בהנחה שהתגובות הטובות ימשיכו, סיכוי טוב שנעלה כמה שלבים מעלה. 

השיר של ישראל השנה חזק ועוצמתי, מרגש ונוגע וכמו שאמרתי קודם, בולט מאוד ולא ניתן יהיה להתעלם ממנו. עכשיו רק נקווה שכמו שמארגני התחרות תמיד טוענים שלא צריך לערב פוליטיקה בתחרות, כך גם השופטים והקהל יוכלו להתייחס לשיר שלנו ואז יש לנו לגמרי מצב לזכייה. Go עדן, כולנו איתך.