את יום ההולדת הראשון שלו מחוץ לכותלי בית הכלא, שלושה חודשים אחרי שהשתחרר, חוגג היום קובי פרץ עם שיר חדש וכיוון מוזיקלי בלתי צפוי. "ביום ההולדת ה־43 שלי קיבלתי את אחד השירים הטובים בקריירה, שמו Ma Vie - חיים שלי", אומר הזמר. "פעם אמרו שאני מתווה דרך עם השירים שלי, עושה דברים חדשים, והנה אני ממשיך לצאת מהקופסה – עם שיר דיפ האוס. שמעתי אותו כסקיצה בצרפתית וזה היה מדהים. הייתי בטוח שזה שיר שכבר יצא בצרפת ורק הביאו לי לשמוע, ואז האמרגן שלי אמר שהוא מיועד בשבילי. הזמר הוא אבי אלבז, יהודי, חצי אלג'יראי חצי מרוקאי, ששר בצרפתית חצי מהשיר, ואני שר בעברית את החלק השני. היה לי רצון לעשות משהו חצי באנגלית וחצי בעברית, או חצי ספרדית חצי עברית, בסוף יצא חצי צרפתית וחצי עברית. יצא משהו אחר, מעניין, לא רגיל. להיט משמיעה ראשונה".


פרץ כבר בונה על הפריצה המחודשת: "אני מקווה שהשיר יעשה את מה שהסינגל הראשון שהוצאתי אחרי היציאה מבית הסוהר עשה. 'תודה לך מאמי' השיג יותר משלושה מיליון צפיות, לא קנויות. אני מכיר זמרים כאלה ואחרים, שאני לא רוצה לציין את שמם, שקונים לעצמם צפיות. אני מעדיף שיהיו לי אלף צפיות אמיתיות מאשר עשרה מיליון מפוברקות. יש אנשים עם 20 אלף עוקבים וארבע תגובות. על מי הם עובדים?".



היית הראשון מבין זמרי הז'אנר המזרחי לכבוש את היכל נוקיה (מנורה מבטחים). אתה מתכנן לחזור לשם?
"אני חוזר לשם בפברואר וגם באפריל או במאי. מאז שיצאתי מהכלא הופעתי כבר פעמיים ברדינג 3 והפעם השלישית תהיה בנובמבר".

מה השיעור הכי גדול שלמד מהטלטלה שעברת, מאסר של תשעה חודשים בגין עבירות מס?
"לפעמים אנחנו חושבים למה לא טוב לנו כרגע, אבל בדיעבד, אחרי זמן, אתה מגלה שהכל לטובה. אני שילמתי בשביל כולם, שילמתי לא מעט. קיבלתי גם חנינה מנשיא המדינה. מה שקרה לי בשלושת החודשים האחרונים מאז השחרור לא קרה לי במשך שנים. אהדת הציבור, הופעות סגורות, קמפיין לחברת דלתות, עוד קמפיין בדרך, הצגת חנוכה גדולה. אני נכנס גם לעניינים באפליקציה חדשה שתעזור לעצמאים".

איזה אדם יצאת מהכלא?
"למדתי שם מה שלא למדתי ב־43 שנותי בחוץ. למדתי על פרופורציות, לקבל את האחר, להיות סובלני וסבלני. הבנתי שהכל, לטוב ולרע, בידי שמיים. מהדברים שלמדתי וקיבלתי שם אפשר לכתוב מגילה".




אמרו שקיבלת חנינה כי אתה קובי פרץ.
"שטויות. הפוך דווקא – מקשים על אנשים מפורסמים שמגישים חנינה כדי להראות שהם שונים. אבל בכלא אין מפורסם, אין דבר כזה. קיבלתי חנינה כי ככה בורא עולם החליט. הוא גרם לנשיא להיות רחום וחנון".

טענת בזמנו שלא היית מעורב בענייני הכספים. איך אתה מתנהל היום כדי לא ליפול שוב לאותה צרה?
"יש לי מנהל חדש. היינו בפגישת עבודה עם עורך הדין שלי, שאמר: 'מהיום שהתחלתי לעבוד לא ראיתי חברה מסודרת כמוך'. אני מעורב איפה שלא הייתי מעורב אז. הייתי עיוור. היום אני מנהל שמתפקד. עוקב אחרי כל מה שצריך. זה שונה לגמרי".

אתה קורא את הדברים שנכתבים עלך ברשת?
"אני בחיים לא קורא טוקבקים. כשאשתי הייתה בטקס מלכת היופי, ראתה מה כתבו ובכתה, אמרתי לה: 'מתחבא ילד בן 12 מאחורי מחשב ובא לו לכתוב על קובי, על ענבל, ואני צריך להיפגע?'".

טענו גם שהתקרבת לדת כדי שזה יסייע לך בשיקום.
"בולשיט. ביקשתי אפילו אוכל בד"ץ ולא קיבלתי. שאנשים יתעסקו בעיקר ולא בטפל".

אתה משתתף בהפקת חנוכה של רמי לוי. האם כמו עומר אדם היית מסרב להופיע בשבת?
"חד־משמעית כן. מציעים לי לא מעט אירועים בחו"ל. עוד לפני עומר אדם, עשיתי סיבוב הופעות ב־2016 בארצות הברית. לאותו סיבוב הגיע חיים סבן, אחד הציונים העשירים בעולם, אוהב ישראל. קראו לי, אמרו לי שהוא רוצה לראות אותי בהופעה. ירדתי למטה, ראיתי אותו עם כל הפמליה. הוא הסתכל עלי ואמר: 'יש לי שאלה קטנה. לפני שש שנים רציתי אותך לאירוע פרטי שלי, יום הולדת, בבוורלי הילס. הבנתי שלא הסכמת להגיע. לא נכנסתי לסיבה'. אמרתי לו: 'מחילה, שאלה אחת - באיזה יום?'. ענה לי שישי. הבהרתי לו: 'לא אבוא בשישי גם אם דונלד טראמפ יציע לי'. הוא הסתכל עלי במבט של הערצה: 'מעכשיו אני מכבד אותך ואזמין אותך לכל האירועים הגדולים'".