הסכנה מעל קיום האירוויזיון חלפה: האוצר ותאגיד השידור הציבור הגיעו להסכם על פיו ל"כאן" תועבר הלוואה על סך 70 מיליון שקלים שתוחזר לאורך תקופה של של 15 שנים, לצורך קיום התחרות האירופית, וזאת לאחר שבשבוע שעבר התעוררה סערה עקב ההחלטה שהמדינה לא תממן את האירוע מתקציבה. 



שר התקשורת איוב קרא בירך על ההסכם ואמר: "אני מברך את אנשי האוצר ותאגיד השידור הציבורי שהגיעו להסכמות בעניין ההלוואה לקיום האירוויזיון, ובכך הוסר המחסום האחרון לקיום האירוע בישראל. מעתה כולנו כאחד מתגייסים להרים את האירוויזיון ופועלים יחדיו להצלחתו".





לפני כשבוע, לאחר המדינה הודיעה לתאגיד השידור הישראלי כי לא תעביר תקציב מיוחד לקיום תחרות השירה האירופית, אלא רק הלוואה, מנכ"ל "כאן", אלדד קובלנץ, הודיע כי לא יסכים למהלך של קבלת ההלוואה וימליץ שלא להמשיך במהלך: "החוק מחייב את התאגיד להשקיע ולטפח את היצירה הישראלית ואת שוק ההפקות המקומי. תחרות זמר היא לא המנדט שלנו". כאמור, כעת נראה כי המשבר נפתר. 



כזכור, בחודש אוגוסט האחרון, עוד לפני הדיון בתקציב עצמו, סכום הערבות שהמדינה המארחת מעבירה לתאגיד השידור האירופי, בסך 12 מיליון יורו כמעט וגרם לביטול התחרות. אז התקיים דיון סוער לאחר שבתאגיד השידור הציבורי "כאן" איימו להודיע לאיגוד האירופי על ביטול האירוויזיון בישראל, עקב קשיים כלכליים, אך בסופו של דבר מנהלי הערוץ הודיעו כי יממנו את סכום הערבות, ובמידה והאירוע לא יתקיים מסיבות שאינן תלויות בו המשלה תדון בהצעה למתן פתרון לבעיה.