בשקט בשקט מבלי שידענו, אחינועם ניני זכתה בשישי האחרון בהישג חסר תקדים והביאה לנו כבוד בינלאומי. הזמרת המצליחה קיבלה את פרס הכבוד למען פעילות השלום במסדר הפרנציסקנים באסיסי שבאיטליה. ניני מצטרפת לאישים גדולים בעולם שקיבלו במהלך ארבעים השנים האחרונות את הפסלון המוזהב, בהם מנהיג ברית המועצות לשעבר מיכאל גורבצ'וב, מייסד מייקרוסופט, ביל גייטס. שמעון פרס קיבל לפני כחמש שנים באסיסי אות הוקרה על פועלו למען השלום.



"כבוד הוא לי לקבל את הפרס למרות שאני לא חובבת פרסים", אמרה ניני ל"מעריב אונליין". "אבל בימים אלה כל דבר כזה הוא בעצם זריקת עידוד לכל מי שפועל למען השלום".





הטקס החגיגי נערך באחת הכנסיות בעיירה בהשתתפות מאות נזירי המסדר הפרנציסקני ואורחי כבוד מאיטליה. אסיסי היא עיירה קטנה באיטליה שידועה כמי שחורטת על דגלה את השלום והסבלנות כערך עליון. תושבי אסיסי גם פעלו רבות למען היהודים במלחמת העולם השנייה וסיכנו את חייהם כדי להציל מאות יהודים. חברי המחתרת של אסיסי דאגו להחביא כ-400 יהודים, שזה כמחצית ממספר תושביה, במבנים ומרתפים שונים ואף אחד מהם לא נפגע. חברי המחתרת קיבלו כאמור מיד ושם את אות חסידי אומות העולם.



ביום ראשון, יומיים לאחר קבלת הפרס הנכסף, הופיעה ניני, הידועה בעולם בשם הבמה "NOA", בקונצרט חג המולד שנערך בארמון הנשיאות ברומא.