ב-12 במאי 2018 עצרה מדינה שלמה את נשימתה. נטע ברזילי, הזמרת שבתחילת השנה עוד הייתה אלמונית, קטפה עם השיר "Toy" את המקום הראשון בתחרות האירוויזיון והביאה אותה לישראל, לראשונה זה 20 שנה.



ברזילי (25), שהתגלתה בתוכנית “הכוכב הבא לאירוויזיון", הפכה עם הזכייה לסמל עולמי לכוח נשי, לקבלת האחר ולהוכחה שאין צורך להיכנע לתכתיבי החברה. הזמרת האנרגטית, שחדרה ללבותיהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם, היא ההוכחה החיה לכך שאפשר להיות כוכבת אהובה, מצליחה ונערצת גם אם את לא נראית כמו דוגמנית.



למקום הראשון ברשימת המשפיעים.
למקום השני ברשימת המשפיעים.


פגישותיה של ברזילי עם מנהיגי עולם הפכו אותה לשגרירה של ארצנו, ונפנופה הגאה בישראליותה הוסיף לנו כבוד בעולם ותרם לשינוי התדמית של המדינה בעידן ה־BDS.



ברזילי הפכה לאייקון אופנה והגדירה קו לבוש חדש, צעיר ומפולפל בזכות הסטייל, הסוואג והשיק הנועז, הייחודי והמסקרן שלה. הקימונו האופייני והצבעוני ותסרוקת הקוקיות שהפכו אותה מודל לחיקוי. נוסף על כך, אפשר לזקוף לזכותה את העובדה שכלל הציבור, ולא רק מוזיקאים, יודע מהו מכשיר ה"לופר" ומה הוא עושה.





למרות ההצלחה, ברזילי נשארה צנועה, פשוטה ועממית. היא מרשה לעצמה ללכת לאכול המבורגר בשכונה אחרי הופעה או להסתובב ברחוב בחופשיות. היא מצטיירת בעיני הציבור כאחת האדם וכמי שמסתכלת אליו בגובה העיניים, בלי גינונים ומניירות של כוכבת.



מבחינה מוזיקלית, ראוי לציין כי נטע עברה את המסלול האולטימטיבי של אומן ויוצר ישראלי: היא שירתה בלהקת חיל הים, ועם שחרורה פנתה ללימודי מוזיקה אלקטרונית ותקלוט בבית הספר למוזיקה “רימון". לפני שהפציעה על מסך הטלוויזיה שלנו, חרשה את הארץ בהופעות ונשמה אבק דרכים, ככל אומן מתחיל שהצלחתו מבוששת להגיע.



ב“הכוכב הבא" היא הביאה לידי ביטוי בצורה הטובה והכריזמטית ביותר את הניסיון הבימתי שרכשה, את יכולותיה הווקאליות העוצמתיות ואת היצירתיות והווירטואוזיות שסימנו אותה למן ההתחלה כעוף מוזר מחד גיסא וכפייבוריטית לזכייה מאידך גיסא. 




נטע הוכיחה לכולם שמאחורי הלוק והגימיקים יש להם עסק עם מוזיקאית מחוננת ומוכשרת שמביאה וייב מרענן לתעשיית המוזיקה העולמית והישראלית.
העובדה שזכתה באירוויזיון אינה מעידה בהכרח כי השיר שכתבו עבורה דורון מדלי וסתיו בגר היה הטוב ביותר בתחרות, אף שהוא שונה מכל מה שנתקלנו בו עד כה - או זו השירה, ריקוד “התרנגולת" שסחף אפילו את ראש הממשלה, או המעברים המוזיקליים המהירים והשילוב המדויק בין מוזיקה מזרחית למערבית. הקהל הבין שיש ערך מוסף, עמוק וחשוב יותר מעוד שיר מתחרה ומעוד מבצעת, ולא נותר אדיש בפני השואו המקורי והבלתי שגרתי שלה. נטע ידעה זאת ושינתה את כללי המשחק לטובתה.

אך כל זה לא קרה בחלל ריק: השיר יצא בשיאו של קמפיין Metoo#, והמילים “אני לא הצעצוע שלך, ילד טיפש", עוררו סביבו באזז מוצדק.
נטע ברזילי היא הקול הישראלי האותנטי, האמיתי והיפה ביותר שיש לנו, והיא מוכיחה שמוזיקה יכולה לנצח הכל, אפילו פוליטיקה.